برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت: تحریم‌ها علیه ایران و تحریم‌هایی که آمریکا در نقاط دیگر به کار می‌برد، علیه چندین متن حقوق بشری بوده و جنایت در حق یک ملت است.

مازندمجلس:

 دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه که در یک برنامه تلویزیونی گفت‌وگو می‌کرد، در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که "گفته می‌شود آمریکا تلاش می‌کند با فشار و ایجاد نگرانی در اروپا، ایران را تحت فشار بگذارد، به نظر شما اروپایی‌ها در روند تحولات برجامی چه خط مشی‌ای را در پیش بگیرند؟" بیان کرد: کشورهای عمده اروپایی در مخالفت با منافع ما خیلی نیازی به تحریکات آمریکا ندارند و باید آن‌ها را به خوبی بشناسیم. درباره برجام باید توجه کنیم که ۱+۴ وجود ندارد. اگر آمریکا از برجام خارج شود، دیگر برجامی وجود ندارد. خروج معنایش این نیست که ما هستیم و عمل نمی‌کنیم، خروج یعنی باید عمل کند. بنابراین ما باید روشن بگوییم که ۱+۴ نداریم.


وی خاطرنشان کرد: ما باید تحریم‌ها را برداریم و نباید از مکانیزم ماشه بترسیم. ما باید به غربی‌ها نشان بدهیم که از تحریم‌ها نمی‌ترسیم و راهش این است که دولت تحریم‌ها را بازسازی کند.

لاریجانی در پاسخ به این سوال که پیش‌بینی شما از تحولات برجام چیست و آیا آمریکا از آن خارج خواهد شد؟ بیان کرد: معتقدم آمریکا همیشه طلب‌کار باقی می‌ماند و برجام را عمل نمی‌کند و سعی می‌کند غُل و زنجیری که بر پای ما با برجام گذاشته شده است، حفظ شود تا منافع ما از برجام کم باشد.


وی افزود: من پیش‌بینی نمی‌کنم که آمریکا از برجام بیرون بیاید بلکه همیشه غُر زده و فکر می‌کند ما می‌ترسیم و برجام را عملا توخالی می‌کند و اروپایی‌ها نیز با او کنار می‌آیند.


لاریجانی در پاسخ به این سوال که مهمترین دستاورد ایران در دو سال اخیر پس از امضای برجام چه بوده؟، گفت: لااقل به یک تجربه‌ای رسیدیم ولی از راهی سخت. برجام برای ملت ما عبرت بزرگی داشت که هرگز نباید برای منافع ملی‌مان سازش داشته باشیم.


برجام آمریکا می‌کند منافع تحریم‌ها لاریجانی ندارد برجامی پیش‌بینی همیشه اروپایی‌ها تحولات نباید