برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس مجلس شورای اسلامی درباره روایتی از نامه نگاری با مقام معظم رهبری در خصوص استقرار مجمع تشخیص در ساختمان قدیم و استقرار مرکز پژوهش‌ها در ساختمان مرکز تحقیقات مجمع تشخیص ارائه کرد.

مازندمجلس: علی لاریجانی در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس در پاسخ به تذکر محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی درباره اینکه مدت‌هاست نمایندگان نمی‌توانند از نظرات کارشناسی مرکز پژوهش‌ها استفاده کنند، گفت: ساختمان مرکز پژوهش‌ها به خاطر گودبرداری بی قاعده‌ای که در کنار آن انجام شد، ترک برداشت و وزارت راه و شهرسازی هم به ما نامه نوشت که خطر ریزش جدی است. ما برای حل مسئله دیدیم که باید از یکی ا ز دستگاه‌ها ساختمان بگیریم. چراکه مرکز به ساختمانی به زیربنای حدود 5 تا 6 هزار متر نیاز دارد.
وی افزود: ما سال قبل به شهرداری نامه نوشتیم اما شهرداری گفت چنین ساختمانی نداریم. بعد از وزارت آموزش و پروش خواستیم یکی از ساختمانهایشان را در اختیار ما قرار دهند که بعد از مدتی گفتند آن را برای کار دیگری در نظر گرفتند. در صورتی که آن ساختمان خالی بود. ما مجبور شدیم ساختمان قدیم مجلس را تعمیر کنیم تا ساختمان پژوهش‌ها به آنجا برود تا راه حلی بیندیشیم. مبالغی هم هزینه شد که آنجا تعمیر و ظرف سه ماه آماده شود.
رئیس مجلس ادامه داد: وقتی مرکز پژوهش‌ها می‌خواست به آن ساختمان نقل مکان کند مجمع تشخیص مصلحت که شکل جدید پیدا کرده تقاضایی از رهبری کردند که ساختمان مجلس را به مجمع بدهند. من هم خدمت رهبری نامه نوشتم که ما مفری به جز این که مرکز پژوهشها را آنجا ببریم، نداریم. ایشان در نامه ‌ای جواب دادند که این تغییر انجام شود و مجمع از ساختمان مجلس قدیم استفاده کنند و ما ساختمانی در اختیار مرکز پژوهشها قرار دهیم.
لاریجانی یادآور شد: ما هر چه گشتیم ساختمانی که سیستم اداری داشته باشد، برای مرکز پژوهشها پیدا نکردیم. لذا خدمت ایشان نامه  نوشتیم که اگر این کار انجام شود مرکز تحقیقات مجمع که در نیاوران است به مرکز پژوهشها داده شود که مشکل آنها حل شود و ما ساختمان مجلس را در اختیار آنها قرار دهیم. آقا نیز دستور دادند مرکز تحقیقات در اختیار مجلس قرار گیرد. در این بین دبیر مجمع تشخیص بحث‌هایی داشتند که ما مشکلاتی داریم و نمی‌توانیم ساختمان را بدهیم و همین مسئله باعث شد این کار طول بکشد. حتی ایشان پیشنهاد داد مجلس دست خودتان باشد ما نیز گفتیم ما مشکلی نداریم، پیشنهاد دهنده نبودیم ولی چون رهبری گفتند همه باید اطاعت کنیم نهایتا قرار بر این شد که ساختمان را به ما بدهند.
رئیس مجلس اظهار کرد: در حال حاضر چهار، پنج طبقه از این ساختمان را به ما دادند و این نقل و انتقال در حال انجام است؛ البته این کار طول کشید و ما حتی به آقایان گفتیم و این کار باعث می شود که مرکز پژوهش‌ها نتواند کار را انجام دهد؛ الان کل ساختمان باید تخلیه شود اما فقط چهار، پنج طبقه تخلیه شده برای همین کار طول کشیده است. آقای جلالی هم در حال پیگیری است، اما هنوز کل مرکز پژوهشها مستقر نشده است.
لاریجانی همچنین تاکید کرد: مرکز پژوهش ابزار کار مجلس است و این مسئله باعث می‌شود کار کمیسیون‌ها و مجلس هم عقب بیفتد؛ ضمن اینکه ما راه حل دیگری نداریم و ساختمانی نزدیک مجلس نیست که 5، 6 هزار متر زیربنا داشته باشد این تصمیمی است که گرفته شده ضمن اینکه بحث مالکیت مجلس قدیم مطرح نیست. مجمع تشخیص فقط از آن استفاده می‌کند ما اگر حتی در اینجا (ساختمان بهارستان) مشکلی پیدا کنیم از نظر آیین نامه باید به این ساختمان برویم و از آنجا استفاده کنیم.


ساختمان ساختمانی پژوهش‌ها پژوهشها استفاده اختیار لاریجانی رهبری تشخیص نداریم اینکه مسئله دادند تحقیقات گفتیم تخلیه مشکلی بدهند پیشنهاد نوشتیم مستقر دستور وزارت شهرداری دیگری گفتند تعمیر