برگزیده ها
سناتورهای آمریکایی به دنبال محدود کردن جاسوسی‌های آژانس امنیت ملی

مازندمجلس: 11 سناتور آمریکایی جمهوری خواه و دموکرات طرح جدیدی را پیشنهاد کرده اند که به موجب آن اصلاحاتی در بخش 702 قانون Foreign Intelligence Surveillance به عمل می آید.

مازندمجلس:به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس به نقل از انگجت، در صورت نهایی شدن این طرح دامنه جاسوسی های سایبری و نظارت های آژانس امنیت ملی آمریکا محدود شده و ضوابط بیشتری برای این کار در نظر گرفته خواهد شد.

بخش 701 این قانون به نهادهای اطلاعاتی آمریکا اجازه می دهد تا ارتباطات اهداف خارجی ساکن خارج از ایالات متحده را کنترل کنند و اطلاعات شهروندان آمریکایی مرتبط با آنها را نیز جمع آوری کنند.

بخش یادشده تا پایان سال 2017 منقضی می شود و باید توسط مجلس نمایندگان آمریکا برای چهار سال دیگر تمدید شود تا ادامه جاسوسی های آژانس امنیت ملی آمریکا ممکن شود. اما نمایندگان یادشده قصد دارند جاسوسی از شهروندان امریکایی به علت ارتباط با خارجیان تحت کنترل را منوط به دریافت حکم قضایی کنند. این امر مطلع شدن افراد از این موضوع و به چالش کشیدن آن را در دادگاه ممکن می کند.

نمایندگان حامی این طرح می گویند تداوم وضعیت فعلی جاسوسی مخفیانه و افسارگسیخته از میلیونها آمریکایی به بهانه ارتباط با خارجیان را ممکن کرده و باید سرو سامانی به این وضعیت داده شود. رسیدگی به این طرح طی هفته های آینده صورت می گیرد.

آ

آمریکا جاسوسی آمریکایی آژانس نمایندگان امنیت ارتباط وضعیت خارجیان کنترل محدود شهروندان یادشده