برگزیده ها
ماجرای نامه‎نگاری لاریجانی با رهبری/مجلس قدیم به مجمع داده می‎شود و ساختمان نیاوران به مرکز پژوهش‌ها

مازندمجلس: سیاست > مجلس - لاریجانی در پاسخ به تذکری، روایتی از نامه‌نگاری با مقام معظم رهبری در خصوص استقرار مجمع تشخیص مصلحت در ساختمان قدیم و مرکز پژوهش‌ها در ساختمان مرکز تحقیقات مجمع تشخیص را بیان کرد.

مازندمجلس:به گزارش خبرآنلاين؛ علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به تذکر محمدرضا پورابراهیمیرئیس کمیسیون اقتصادی خانه ملت درباره اینکه مدت‌هاست نمایندگان نمی‌توانند از نظرات کارشناسیمرکز پژوهش‌ها استفاده کنند، گفت: ساختمان مرکز پژوهش‌ها به خاطر گودبرداری بی قاعده‌ایکه در کنار آن انجام شد، ترک برداشت و وزارت راه و شهرسازی هم به ما نامه نوشت که خطرریزش جدی است.

رئيس مجلس افزود: ما برای حل مسئله دیدیم که باید از یکی از دستگاه‌ها ساختمان بگیریم. چرا کهمرکز پژوهش‎ها به ساختمانی با زیربنای حدود 5 تا 6 هزار متر نیاز دارد. ما سال قبل به شهرداری نامه نوشتیم اما شهرداری گفت چنین ساختمانی نداریم. بعداز وزارت آموزش و پروش خواستیم یکی از ساختمان‎هایشان را در اختیار ما قرار دهند کهبعد از مدتی گفتند آن را برای کار دیگری در نظر گرفته‎اند. در صورتی که ساختمان مدنظر ما خالیبود. ما مجبور شدیم ساختمان قدیم مجلس را تعمیر کنیم تا مرکز پژوهش‌ها به آنجا برودتا راه حلی بیاندیشیم. مبالغی هم هزینه شد که آنجا تعمیر و ظرف سه ماه آماده شود.

لاريجاني با اشاره بهنامه نگاري هايش با مقام معظم رهبري در این باره،‌ ادامه داد: وقتی مرکز پژوهش‌ها می‌خواست به آن ساختمان نقلمکان کند مجمع تشخیص مصلحت که شکل جدید پیدا کرده تقاضایی از رهبری کردند که ساختمانمجلس را به مجمع بدهند. من هم خدمت رهبری نامه نوشتم که ما مفری به جز این که مرکزپژوهشها را آنجا ببریم، نداریم. ایشان در نامه ‌ای جواب دادند که این تغییر انجام شودو مجمع از ساختمان مجلس قدیم استفاده کند و ما ساختمانی در اختیار مرکز پژوهش‎ها قراردهیم.

او اظهار كرد: ما هر چه گشتیمساختمانی که سیستم اداری داشته باشد، برای مرکز پژوهش‎ها پیدا نکردیم. لذا خدمت ایشاننامه  نوشتیم که مرکزتحقیقات مجمع که در نیاوران است به مرکز پژوهشها داده شود که مشکل آنها حل شود و ماساختمان مجلس را در اختیار آنها قرار دهیم. آقا نیز دستور دادند مرکز تحقیقات در اختیارمجلس قرار گیرد. در این بین دبیر مجمع تشخیص بحث‌هایی داشتند که ما مشکلاتی داریم ونمی‌توانیم ساختمان را بدهیم و همین مسئله باعث شد این کار طول بکشد. حتی ایشان پیشنهادداد مجلس دست خودتان باشد ما نیز گفتیم ما مشکلی نداریم، پیشنهاد دهنده نبودیم ولیچون رهبری گفتند همه باید اطاعت کنیم. نهایتا قرار بر این شد که ساختمان را به ما بدهند.

رئیس مجلس با اشاره بهاين موضوع كه «در حال حاضر چهار، پنج طبقه از این ساختمان را به ما دادند و این نقلو انتقال در حال انجام است»، گفت: البته این کار طول کشید و ما حتی به آقایان گفتیم این کار باعث می شود که مرکز پژوهش‌ها نتواند کار را انجام دهد؛ الان کل ساختمانباید تخلیه شود. اما فقط چهار، پنج طبقه تخلیه شده برای همین کار طول کشیده است. آقایجلالی هم در حال پیگیری است، اما هنوز کل مرکز پژوهش‎ها مستقر نشده است.

لاريجاني در پايان توضيحداد: مرکز پژوهش‎ها ابزار کار مجلس است و این مسئله باعث می‌شود کار کمیسیون‌ها و مجلسهم عقب بیفتد؛ ضمن اینکه ما راه حل دیگری نداریم. ساختمانی نزدیک مجلس نیست که 5،6 هزار متر زیربنا داشته باشد. این تصمیمی است که گرفته شده ضمن اینکه بحث مالکیت مجلسقدیم مطرح نیست. مجمع تشخیص فقط از آن استفاده می‌کند. ما اگر حتی در اینجا (ساختمانبهارستان) مشکلی پیدا کنیم از نظر آیین نامه باید به این ساختمان برویم و از آنجا استفادهکنیم.

27217

ساختمان پژوهش‌ها پژوهش‎ها رهبری ساختمانی نداریم دادند اختیار تشخیص مسئله اینکه استفاده تخلیه اشاره بدهند گفتیم لاريجاني مشکلی نوشتیم وزارت نیاوران شهرداری لاریجانی دیگری گفتند تعمیر