برگزیده ها
معاون ایران خودرو: یک سوم خودروهای تولیدی کشور تا سال 2025 صادر می شود

مازندمجلس: تهران - ایرنا - معاون طراحی و توسعه محصول و پلتفرم شرکت ایران خودرو، با اشاره به برنامه ریزی برای دستیابی به تیراژ سالیانه سه میلیون دستگاه خودرو در کشور تا سال 2025، گفت: حدود یک سوم این خودروها با هدف بازار صادراتی تولید خواهند شد.

مازندمجلس: به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «کامران سپهری» امروز (چهارشنبه) در نخستین نشست سازندگان پلتفرم جدید ایران خودرو در محل شرکت ساپکو افزود: تا سال 2025 برای تولید سالیانه یک میلیون و 800 هزار دستگاه خودرو در شرکت ایران خودرو برنامه ریزی شده است.
به گفته سپهری،30 درصد خودروهای تولیدی با هدف صادرات به بازارهای هدف تولید خواهند شد و بر این اساس باید بر پلتفرم های جدید تمرکز کنیم.
وی تاکید کرد که توسعه پلتفرم های جدید به کاهش هزینه های تولید، کاهش زمان عرضه محصولات و تنوع بیشتر در بازار منجر خواهد شد.
این مقام مسئول ایران خودرو افزود: توسعه پلتفرم جدید ایران خودرو با هدف تولید 800 هزار خودرو در سال برنامه ریزی شده است.
وی با اشاره به اهمیت بازار ایران، تصریح کرد: با اجرایی شدن برجام و رفع تدریجی تحریم ها، اقتصاد ایران شاهد رشد هشت درصدی بود و انگیزه های زیادی برای حضور در این بازار بزرگ به وجود آمد.
سپهری یادآور شد: ایران در مقایسه با سایر کشورهای منطقه از زیرساخت های بهتری برخوردار بوده و علاوه بر آن از نیروی انسانی جوان، تحصیلکرده و ارزان قیمت، همچنین انرژی و مواد اولیه ارزان و فراوان برخوردار است که جزو مزیت های تولید در کشور است.
وی در ادامه از انگیزه بالای خارجی ها برای سرمایه گذاری و ایجاد و تاسیس شرکت های مشترک در کشور خبر داد.
سپهری تاکید کرد: ایران سیزدهمین تولیدکننده بزرگ خودرو سال 2016 در جهان با تولید بیش از یک میلیون و500 هزار دستگاه خودرو معرفی کرد و افزود: ظرفیت های بسیار مناسبی برای مونتاژ خودرو و قطعه سازی در ایران وجود دارد.

برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
https://t.me/irnaeco
اقتصام*3065* 1070* 6075*خبرنگار: محمد ملک دار * انتشار: زهرا هجینی نژاد

اقتصاد

صنعت

ايران خودرو

نشست سازندگان پلتفرم جديد ايران

خودرو تولید پلتفرم سپهری افزود بازار اقتصادی توسعه اقتصاد انگیزه برخوردار ايران ارزان تاکید میلیون ایرنا خبرنگار سازندگان خودروهای دستگاه تولیدی برنامه