به گفته سپهری،30 درصد خودروهای تولیدی با هدف صادرات به بازارهای هدف تولید خواهند شد و بر این اساس باید بر پلتفرم های جدید تمرکز کنیم.
وی تاکید کرد که توسعه پلتفرم های جدید به کاهش هزینه های تولید، کاهش زمان عرضه محصولات و تنوع بیشتر در بازار منجر خواهد شد.
این مقام مسئول ایران خودرو افزود: توسعه پلتفرم جدید ایران خودرو با هدف تولید 800 هزار خودرو در سال برنامه ریزی شده است.
وی با اشاره به اهمیت بازار ایران، تصریح کرد: با اجرایی شدن برجام و رفع تدریجی تحریم ها، اقتصاد ایران شاهد رشد هشت درصدی بود و انگیزه های زیادی برای حضور در این بازار بزرگ به وجود آمد.
سپهری یادآور شد: ایران در مقایسه با سایر کشورهای منطقه از زیرساخت های بهتری برخوردار بوده و علاوه بر آن از نیروی انسانی جوان، تحصیلکرده و ارزان قیمت، همچنین انرژی و مواد اولیه ارزان و فراوان برخوردار است که جزو مزیت های تولید در کشور است.
وی در ادامه از انگیزه بالای خارجی ها برای سرمایه گذاری و ایجاد و تاسیس شرکت های مشترک در کشور خبر داد.
سپهری تاکید کرد: ایران سیزدهمین تولیدکننده بزرگ خودرو سال 2016 در جهان با تولید بیش از یک میلیون و500 هزار دستگاه خودرو معرفی کرد و افزود: ظرفیت های بسیار مناسبی برای مونتاژ خودرو و قطعه سازی در ایران وجود دارد.
برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
https://t.me/irnaeco
اقتصام*3065* 1070* 6075*خبرنگار: محمد ملک دار * انتشار: زهرا هجینی نژاد
اقتصاد
صنعت
ايران خودرو
نشست سازندگان پلتفرم جديد ايران