برگزیده ها

مازندمجلس: «در کشوری که رهبرش تصریح می‌کند که می‌توانید مرا نیز نقد کنید، چگونه یک عضو شورای نگهبان که منصوب رهبری است می‌تواند به خود این اجازه را دهد که مخالفت با یک تصمیم را به مقابله با نظام، آن هم اصل نظام متهم کند؟ با این اوصاف، حتی باید علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی و بسیاری از بزرگان که با این تصمیم مخالفت کرده‌اند را نیز جزو مخالفان اصل نظام دانست!»

مازندمجلس: جعفر محمدی نوشت: «آیت‌الله محمد یزدی، عضو شورای نگهبان درباره تصمیم این شورای مبنی بر لغو عضویت یک شهروند زرتشتی در شورای شهر یزد به خبرگزاری تسنیم گفته است:
به گزاش نامه نیوز، «این که فقهای شورای نگهبان راجع‌‌ به یک اقلیت مذهبی تصمیم گرفته‌اند، این تصمیم قانونی، شرعی، قطعی و غیر قابل تغییر است و بدون تعارف عرض می‌کنم که اگر کسانی دنبال این هستند که مصوبه قانونی را برگردانند، در حقیقت مقابله با اصل نظام جمهوری اسلامی ایران است.»
این که آیا تصمیم شورای نگهبان درست بوده یا خیر، بحثی است که مجال دیگری می‌طلبد ولی این که آیت‌الله یزدی مخالفان این تصمیم را به مقابله با اصل نظام متهم کرده است، با هیچ اصل دینی، قانونی و عرفی همخوانی ندارد.
مگر اصل نظام، عضویت یا عدم عضویت زرتشتیان در شورای شهر است که هر گونه موضع‌گیری درباره آن، تقابل یا همراهی با اصل نظام تلقی شود؟
در کشوری که رهبرش تصریح می‌کند که می‌توانید مرا نیز نقد کنید، چگونه یک عضو شورای نگهبان که منصوب رهبری است می‌تواند به خود این اجازه را دهد که مخالفت با یک تصمیم را به مقابله با نظام، آن هم اصل نظام متهم کند؟ با این اوصاف، حتی باید علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی و بسیاری از بزرگان که با این تصمیم مخالفت کرده‌اند را نیز جزو مخالفان اصل نظام دانست!
اگر قرار باشد هرگونه مخالفتی با هر تصمیمی، با این اتهامات سنگین و بی‌پایه نواخته شود و هر مسئولی تصمیمات خود را به اصل نظام پیوند دهد، باید فاتحه آزاداندیشی و آزادی بیان در کشور را خواند.
امیدواریم که آیت‌الله یزدی گفته ناصواب خود در این باره را اصلاح و برای مباحثه علمی درباره تصمیم شورای نگهبان در قالب کرسی آزاداندیشی، اعلام آمادگی نماید؛ چرا که بالندگی کشور از مسیر تضارب محترمانه آرا می‌گذرد نه از راه اتخاذ تصمیمات پشت درهای بسته و انذار دادن به مخالفان که مبادا به تصمیم ما انتقاد کنید!»


تصمیم شورای نگهبان آیت‌الله قانونی مخالفان مقابله عضویت درباره تصمیمات مخالفت آزاداندیشی مسئولی اسلامی پیوند خواند فاتحه