برگزیده ها

مازندمجلس: وزیر خارجه عراق با تأکید بر اینکه بغداد دربِ مذاکره را به روی اربیل نبسته است، تصریح کرد که بغداد براساس قانون اساسی با همه‌پرسی اقلیم کردستان تعامل می‌کند.

مازندمجلس: به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، ابراهیم جعفری، وزیر خارجه عراق در سخنرانی خود در مرکز روابط بین الملل مسکو گفت: عراق اکنون قوی‌تر از هر زمان دیگری است.

وی با بیان اینکه عراق از هیچ کشوری به ضرر کشور دیگر جانبداری نکرده است، تصریح کرد: قانون اساسی عراق حقوقی را برای اقلیم کردستان در نظر گرفته و در عین حال وظایفی را نیز برای آن‌ها تعیین کرده است.
رئیس دستگاه دیپلماسی عراق افزود: تمامی جهان با همه‌پرسی مخالفت کردند؛ چه اتحادیه اروپا چه کشورهای عربی و همچنین در کنفرانس کشورهای اسلامی با این همه‌پرسی مخالفت شد، اما متأسفانه مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق بر برگزاری همه‌پرسی پافشاری ورزید.
وزیر خارجه عراق تاکید کرد: روسیه از وحدت و تمامیت ارضی عراق حمایت می‌کند.
وی گفت: ما مجبور شدیم وارد شهر نفت خیز کرکوک شویم. کرکوک عراق کوچک است و در آن از تمامی طایفه‌ها و اقلیت‌ها زندگی می‌کنند.
جعفری گفت: هیچ گونه نیروی خارجی وجود ندارد که بر روی خاک ما بجنگد و نقش آن‌ها تنها در قالب مستشارانی است که در جنگ شرکت نمی‌کنند.
اقلیم کردستان عراق روز سه شنبه نتایج همه پرسی را تعلیق و اعلام کرد که آماده مذاکره با بغداد است.
همه‌پرسی کردستان اقلیم جعفری مخالفت کشورهای کرکوک تمامی خارجه قانون اساسی ابراهیم آن‌ها