برگزیده ها
در طرح تنفس جنگل نباید کسی بیکار شود/پیش‎بینی اعتبار ۸۰ میلیاردی برای اجرای طرح تنفس جنگل

مازندمجلس: علی محمد شاعری اظهار کرد: در طرح تنفس جنگل، درختان شکسته، افتاده، ریشه کن شده و خشک شده مجاز به جمع آوری و بهره برداری هستند.

مازندمجلس: علی محمد شاعری اظهار کرد: در طرح تنفس جنگل، درختان شکسته، افتاده، ریشه کن شده و خشک شده مجاز به جمع آوری و بهره برداری هستند.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: سازمان جنگل ها مي تواند طبق قانون نسبت به صدور مجوز جمع آورى و بهره برداری از درختان خشک، شكسته، افتاده  و ریشه کن شده در اثر توفان و رخدادهاى طبیعی برای مجریان واجد صلاحیت اقدام کند که با صدور این مجوزها نیاز صنایع چوب مثل نکاچوب، کارخانه چوب و کاغذ مازندران و سایر واحدهای صنعتی مرتبط تا حدود زیادی تامین خواهد شد و گام مهمی در بهداشت جنگل هم خواهد بود.

این مسؤول بیان کرد: در طرح تنفس جنگل، سازمان جنگل ها و مراتع مکلف است به گونه ای برنامه‌ریزی کند تا یک نفر هم با اجرای این طرح بیکار نشود و شغل خود را از دست ندهد.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی مکلف است با توجه به اعتبارات پیش بینی شده در سال ۹۶ نسبت به تهیه و اجرای طرح های احیا، جنگل‌کاری و حفاظت از جنگل هابه طور جامع و واگذاری آن به مجریان طرح ها اقدام کند تا هم عرصه های جنگلی را حفظ کند و هم از بیکار شدن کارگران و کارکنان طرح های جنگلدارى و واحدهای صنعتی مرتبط جلوگیری شود.

شاعری تاکید کرد: دولت همچنين  مکلف است چوب و مواد اولیه موردنیاز واحدهای صنعتی را از طریق توسعه زراعت چوب و انجام جنگل کاری های دست کاشت و واردات چوب از سایر کشورها با تعرفه صفر تامین کند.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اظهار اميدوارى کرد: با پیگیری های انجام شده و مذاکراتی که با وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان جنگل ها شده است در آینده نزدیک نسبت به صدور این مجوزهای قانونی در چارچوب قانون برنامه ششم اقدامات لازم انجام شود.

نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس گزارش های دریافتی، وزارت جهاد کشاورزی اجازه جمع آوری و بهره برداری از درختان شكسته ،افتاده، خشك غيرقابل احيا و ریشه کن شده را به مجریان طرح ها يا افراد واجد شرایط نمی دهد که این تصميم خلاف قانون برنامه ششم و صرفا یک اقدام سلیقه ای است.

شاعری تصریح کرد: سازمان جنگل ها و مراتع مکلف است براساس قانون برنامه ششم نسبت به اجرای طرح حفاظت از جنگل ها و کنترل بهره برداری از جنگل اقدام نماید.

وی تصریح کرد: مسوولین امر باید قانون را به درستی اجرا کنند و تنها بخشی از قانون ملاک عمل قرار نگیرد زیرا این طرح جامع است و همه جوانب کار را در نظر گرفته است پس لازم است به طور جامع و کامل اجرا شود.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تاكيد کرد: اجرای طرح تنفس جنگل نباید منجر به بیکاری کارکنان و کارگران طرح هاى جنگل‌داری شود.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برای حفاظت از جنگل و جبران خسارت های ناشی از اجرای این طرح، ۸۰ میلیارد تومان در بودجه سال ۹۶ پیش بینی شده است که سازمان برنامه و بودجه باید هرچه زودتر نسبت به تخصیص کامل آن اقدام کند و سازمان جنگل ها هم پیگیری جدی برای جذب و اخذ تخصیص صد درصد داشته باشد.

 

در طرح تنفس جنگل نباید کسی بیکار شود/پیش‎بینی اعتبار ۸۰ میلیاردی برای اجرای طرح تنفس جنگل