برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: مانور امدادو نجات دریایی خزر2017 با رویکرد ساماندهی همکاری سازمان‌های متولی مدیریت بحران کشور‌های ساحلی در صورت وقوع حوادث در پهنه آبی دریای خزر برگزار می شود.

مازندمجلس:

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، اسماعیل نجار گفت: مانور براساس موافقتنامه کشور‌های دریای خزر در زمینه پیشگیری و واکنش به شرایط اضطرار که در سال ۹۱ به امضا وزیر کشور ایران و وزرای کشور‌های حاشیه دریای خزر رسیده است، انجام می‌شود.

نجار با اشاره به حضور ایران به عنوان شرکت کننده در مانور امسال تاکید کرد: گسترش ارتباطات بین المللی از اولویت‌های این سازمان است و همانقدر که علاقمند به استفاده از تجارب و دانش سایر کشور‌ها در مواجهه با حوادث غیرمترقبه هستیم، آماده کمک به کشور‌های حادثه دیده در چارچوب قوانین بین المللی نیز می‌باشیم.

وی هدف از برگزاری این مانور را تمرین همکاری بین سازمان‌های جستجو و نجات در چارچوب موافقتنامه، ارتقا موثر ظرفیت استفاده از امکانات و نیروی کشور‌های حاشیه دریای خزر در صورت وقوع حوادث بزرگ بیان کرد.

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور فعالیت مشترک سازمان‌های امداد و نجات کشور‌های ساحلی دریای خزر در زمینه رفع آثار حوادث غیر مترقبه در محوطه دریای خزر و مناطق ساحلی را از رئوس برنامه‌های مانور امسال دانست و افزود: جستجو و نجات درپی وقوع زلزله، عملیات اطفاء حریق در اسکله نفتی، اطفاء حریق دو فروند کشتی در دریا، آزاد سازی کشتی از دست قاچاقچیان، نجات کارکنان اسکله نفتی، اطفاء حریق اسکله نفتی و پاکسازی آلودگی‌های نفتی در دریا و خشکی از دیگر محور‌های پیش بینی شده این مانور است.

نجار تکمیل روش‌ها و شیوه‌های اداری و گمرکی نیرو‌ها و امکانات امدادی کشور‌ها برای عبور از مرز سایر کشور‌ها در زمان کمک رسانی و تحقیق در خصوص ابعاد مختلف مشکلات مربوط به جمعیت و حفاظت مردم در برابر حوادث دریای خزر را از دیگر اهداف این مانور عنوان کرد.

گفتنی است در این مانور نمایندگانی از سازمان بنادر و دریانوردی، جمعیت هلال احمر، نیروی هوایی ارتش و سازمان مدیریت بحران کشور شرکت می‌کنند.

 

مانور کشور‌های دریای حوادث اسکله اطفاء کشور‌ها حاشیه مدیریت نیروی امکانات بحران ساحلی جمعیت امداد جستجو سازمان‌های المللی امسال عنوان استفاده تمرین چارچوب موافقتنامه زمینه