برگزیده ها
رئیس بسیج اصناف: رها شدن فرهنگ بازار از دلایل تخلفات در این عرصه است

مازندمجلس: مشهد- ایرنا- رئیس بسیج اصناف، بازاریان و تجار گفت: یکی از دلایل مشکلات و تخلفات در بازار رها شدن فرهنگ بازار و انتقال درست فرهنگ بازار به نسلهای دوم و سوم است. این انتقال به خوبی انجام نشده است.

مازندمجلس: غلامرضا حسن پور روز چهارشنبه در حاشیه اجلاس سراسری هیات رئیسه مجامع بسیج اصناف، بازاریان و تجار کشور در مشهد به خبرنگار ایرنا گفت: هم اکنون بزرگترین نقد به بازارهای کشور عدم امنیت خاطر است.
وی ادامه داد: هم اینک در بازار و هنگام خرید امنیت خاطر نداریم که جنس قلابی نباشد و یا جنس را گرانتر نفروشند. حرکت جامعه به سوی مادیات و ضعف نظارت همگانی و دولتها بر بازار هم در انجام تخلفات تاثیر دارد.
رئیس بسیج اصناف، بازاریان و تجار گفت: برخی از مشکلات و تخلفات هم به دلیل مشکلات اقتصادی عده ای از افراد است که البته این موضوع توجیه نامناسبی برای انجام تخلف می باشد.
وی افزود: برای کاهش تخلفات و آشنایی کسبه با فقه اسلامی از سال 1394 گذراندن کلاسهای 6 ساعته فقه بازار برای افرادی که دنبال پروانه یا تمدید مجوز کسب هستند الزامی شد. تا پارسال 400 هزار نفر در این کلاسها شرکت کرده اند.
حسن پور ادامه داد: وجود سه میلیون واحد صنفی که حدود 2 میلیون و 600 هزار مورد آنها پروانه کسب دارند در کنار حضور حداقل 2 تا سه نفر در این واحدها، اصناف کشور را به یک قشر گسترده و فراگیر تبدیل کرده که نقش مهمی در تحولات جامعه دارند.
وی گفت: در شریعت اسلامی بر یادگیری مسائل شرعی و سپس وارد بازار تجارت شدن تاکید شده است. گذراندن دوره های فقه بازار یا حضور در جلسات هفتگی فقه تکمیلی تاثیر بسزایی در اسلامی شدن بازارها و کاهش تخلفات دارد.
رئیس بسیج اصناف، بازاریان و تجار افزود: هم اکنون فیلم مستندی با عنوان حاتم که مخفف 'حمایت از تولید ملی' است در حال تهیه می باشد. این مستند به بررسی مشکلات تولیدکنندگان و بیان راهکار برای رفع موانع تولید می پردازد.
اجلاس سراسری هیات رئیسه مجامع بسیج اصناف، بازاریان و تجار کشور با حضور 200 نفر تا فردا در مشهد ادامه دارد.
کانال تلگرامی ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
خبرنگار: مصطفی نخعی **انتشار: حسین کریم زاده
7507/1858

اقتصاد

رئيس بسيج اصناف

مشكلات بازار

مصاحبه مشهد

اصناف بازار تخلفات بازاریان مشکلات ادامه اسلامی افزود پروانه تولید دارند میلیون تاثیر گذراندن امنیت رئیسه سراسری اجلاس مجامع خبرنگار اکنون ایرنا جامعه