برگزیده ها
مدیرعامل ساپکو: نگران حضور خارجی ها در بازار خودرو نیستیم

مازندمجلس: تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت طراحی مهندسی و تامین قطعات ایران خودرو (ساپکو) تاکید کرد «با توجه به تولید محدود خودروسازان خارجی در کشور، تعدد حضور آنها در بازار داخلی مایه نگرانی نیست».

مازندمجلس: «حسین نجاتی» امروز (چهارشنبه) در گفت وگو ایرنا افزود: پارسال 650 هزار دستگاه در شرکت ایران خودرو تولید شد که میزان 730 هزار دستگاه برای امسال پیش بینی شده است.
وی بیان داشت: شمارگان تولید خودروهای خارجی در کشور پایین است و این خودروها از سوی قشر خاصی خریداری می شوند که با نوسان نرخ ارز شاهد کمرنگ شدن حضور آنها در بازار هستیم.

** قطعه سازان و سازندگان داخلی به پلتفرم جدید ایران خودرو امیدوار باشند
این مسئول با اشاره به نخستین نشست سازندگان پلتفرم جدید ایران خودرو که امروز در شرکت ساپکو برگزار شد، اعلام کرد: خودروهای تولیدی این پلتفرم جدید تا سال 2020 میلادی (1399 خورشیدی) وارد بازار می شود و قیمت های در نظر گرفته شده برای آنها معقول و در حد توان خرید خانوارهای ایرانی است.
نجاتی ادامه داد: اگر تا سال 2020 به داخلی سازی بالای 70 درصد نرسیم، نمی توانیم قیمت ها را به قیمت رقابتی نزدیک کنیم.
وی یادآوری کرد: قطعه سازان، سازندگان و تولیدکنندگان داخلی از توانایی بالایی برخوردارند و با برنامه ریزی به عمل آمده برای همکاری در این مگاپلتفرم امید زیادی دارند.
وی تصریح کرد: به شرط داخلی سازی مناسب، قیمت این خودروها در مقایسه با خودروهایی نظیر دناپلاس که اکنون از سوی ایران خودرو عرضه می شود، تفاوت چندانی نخواهد داشت.
به گزارش ایرنا، معاون طراحی و توسعه محصول و پلتفرم شرکت ایران خودرو امروز درباره قیمت خودروهای تولیدی روی پلتفرم جدید، گفت: با هدفگذاری انجام شده، نخستین خودرو تولیدی این پلتفرم که یک سدان کلاس سی - C - (خودرو خانوادگی صندوق دار) است، 12 هزار و 500 تا 15 هزار دلار قیمت خواهد داشت.
طرح پلتفرم جدید شرکت ایران خودرو شامل همه فرآیندهای طراحی، مهندسی، اجرا، ارزیابی و تولید است و شرکت های «پینین فارینا» از ایتالیا، «ماهله» آلمان و «هیوندای پاورتک» کره جنوبی در زمینه طراحی و توسعه با بیش از 100 عرضه کننده و تولیدکننده داخلی مشارکت دارند.
محصولات این پلتفرم جدید با هدف صادرات 30 درصدی و بومی سازی 70 درصدی تولید می شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
@IRNAeco
https://t.me/irnaeco
اقتصام* 3065*1961* مصاحبه: محمد ملک دار * انتشار: مریم مسعود

اقتصاد

ساپکو

کالای ایرانی

پلتفرم ایران خودرو

خودرو پلتفرم داخلی تولید خودروهای طراحی تولیدی امروز ساپکو ایرنا بازار سازندگان ایرانی توسعه اقتصادی درصدی دارند خودروها نجاتی خارجی دستگاه اقتصاد سازان نخستین