برگزیده ها

مازندمجلس: شورای فدراسیون (مجلس سنای روسیه) با صدور بیانیه ای با اشاره به خطر تعلیق اجرای برجام از سوی ترامپ، از کنگره آمریکا خواستار حفظ این توافق هسته ای بین المللی شد.

مازندمجلس: شورای فدراسیون روسیه امروز(چهارشنبه) در بیانیه ای جامعه جهانی و از جمله کنگره امریکا را موظف به ادامه تلاش‌ها برای حفظ برجام دانست و خروج از آن را دارای تاثیرات سوء در حل مسائل کشورهای دیگر از جمله مسئله کره شمالی اعلام کرد.
به گزارش نامه نیوز این بیانیه در پایگاه اینترنتی شورای فدراسیون روسیه منتشر و با احساس خطر تاکید می کند که در حال حاضر اجرای این توافق بین المللی به دلیل راهبرد جدید امریکا در خصوص ایران که توسط دونالد ترامپ اعلام شده، با خطر شکست روبرو است. راهبردی که در چارچوب آن اقدامات یکجانبه ایالات متحده در بر علیه ایران در صورت نقض این معاهده نامه بین المللی تا حروج کامل از برجام بررسی می شود.
به عقیده سناتورهای روسیه چنین اقدامی می تواند روند حل مسئله هسته ای ایران را برای چند دهه به عقب بیاندازد و اعتماد به توانایی قدرتهای جهانی برای حضور بعنوان اعضای مسئولیت پذیر در روابط بین الملل را از بین ببرد. 
در بیانیه در مورد اقدام آمریکا علیه برجام و خروج از این توافق هشدار داده شده است: این اقدام می تواند خسارت غیر قابل جبرانی را به پروسه عدم گسترش سلاح های هسته ای وارد کرده و تاثیر فوق العاده منفی بر حل مسائل مشابه در حوزه برنامه هسته ای سایر کشورهای جهان بر جای خواهد گذاشت.» 
شورای فدراسیون بصورت مصرانه به اعضای کنگره امریکا پیشنهاد می کند از تمامی منابع موجود برای جلوگیری از این شرایط فوق العاده خطرناک استفاده نمایند.
نمایندگان شورای فدراسیون روسیه تاکید کرده اند: هیچ مبنایی برای قطع همکاری با ایران در چارچوب برنامه هسته ای ایران وجود ندارد.«بررسی های آژانس بین المللی انرژی هسته ای که مسئول نظارت بر فعالیتهای ایران در حوزه اتمی می باشد تایید می کنند که دولت این کشور مسئولیتهای خود را در چارچوب برجام بصورت کامل انجام داده است.»
شورای فدراسیون روسیه مجالس چین، فرانسه، آلمان، بریتانیا و پارلمان اروپا را به اعمال تاثیر عالی خود بر مدیران سیاسی دولتهای خود با هدف حفظ تفاهمنامه تاریخی در خصوص برنامه هسته ای ایران، فرا می خواند.
سناتورهای روس تاکید می کنند که تفاهمنامه در خصوص برنامه هسته ای ایران نظام منع انتشار سلاح هسته ای در سراسر جهان را تقویت کرده و می تواند به عنوان الگوی، حل سایر مسائل بین المللی بعنوان مثال مساله هسته ای کره شمالی، را میسر سازد.
روسیه فدراسیون برجام المللی شورای بیانیه برنامه تواند چارچوب تاکید امریکا مسائل تاثیر اقدام اعضای تفاهمنامه العاده آمریکا بعنوان بصورت سناتورهای اعلام شمالی مسئله توافق کنگره کشورهای بررسی جهانی