برگزیده ها
برنامه ایران خودرو برای تولید نخستین خودرو برقی و هیبریدی روی پلتفرم جدید

مازندمجلس: تهران- ایرنا- معاون طراحی و توسعه محصول و پلتفرم شرکت ایران خودرو از عرضه نخستین خودروهای برقی و هیبریدی این شرکت روی پلتفرم جدید از سال 1400 خورشیدی (2021 میلادی) خبر داد.

مازندمجلس: «کامران سپهری» امروز در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: تولید 2 مدل خودرو برقی و هیبریدی با پلتفرم جدید شرکت ایران خودرو در دستور کار است که در فاصله 6 ماه تا حداکثر یک سال پس از عرضه مدل بنزینی به بازار ارائه خواهد شد.
به گزارش ایرنا، طرح پلتفرم جدید شرکت ایران خودرو شامل همه فرآیندهای طراحی، مهندسی، اجرا، ارزیابی و تولید است و شرکت های «پینین فارینا» از ایتالیا، «ماهله» آلمان و «هیوندای پاورتک» کره جنوبی در زمینه طراحی و توسعه با بیش از 100 عرضه کننده و تولیدکننده داخلی مشارکت دارند.
سپهری ادامه داد: میزان تولید خودروهای برقی و هیبریدی این شرکت با تقاضای بازار ارتباط مستقیم دارد.
وی عمده چالش های این خودروها را قیمت بالای خودرو و باتری های شارژی و فناوری آنها دانست و اضافه کرد: این مشکلات رو به کاهش است و پیش بینی می شود سهم آنها در بازار بتدریج افزایش یابد.
معاون طراحی و توسعه محصول و پلتفرم شرکت ایران خودرو از تخصیص یارانه دولتی به خارجی ها و همچنین معافیت آنها از مالیات برای تولید خودروی برقی و هیبریدی خبر داد و اضافه کرد: انتظار می رود دولت به حمایت از تولید این خودروها بپردازد و زیرساخت های لازم – از جمله جایگاه های شارژ این خودروها – را فراهم کند.
وی تصریح کرد: صادرات خودروهای برقی و هیبریدی تولیدی در دستور کار قرار دارد.

برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
@IRNAeco
https://t.me/irnaeco
اقتصام* 3065* خبرنگار: محمد ملک دار * انتشار:

اقتصاد

ایران خودرو

خودرو برقی و هیبریدی

سرمایه گذاری خارجی

خودرو تولید هیبریدی ایرنا پلتفرم طراحی خودروها بازار اقتصادی اضافه خارجی سپهری خودروهای خبرنگار توسعه دستور