برگزیده ها

مازندمجلس: وزیر دفاع آمریکا می‎گوید این کشور برخلاف تهدیدهای کاخ سفید، گزینه دیپلماتیک را برای حل مسئله هسته‎ای کره شمالی ترجیح می‎دهد حال آنکه گزینه‎ نظامی همچنان روی میز است.

مازندمجلس: فرانس پرس گزارش داد: «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا بار دیگر مدعی شد اگرچه واشنگتن راهکاری نظامی برای دفع حمله کره شمالی دارد؛ با این حال همچنان به دنبال راهکار صلح آمیز برای حل مسئله است.
 گفتنی است وی امروز پنجشنبه فیلیپین- محل برگزاری نشست آ سه آن- را به مقصد تایلند ترک کرد تا در مراسم ترحیم پادشاه سابق این کشور شرکت کند. وی در ادامه سفر آسیایی خود عازم کره جنوبی خواهد بود.
ماتیس ادعای خود برای حل دیپلماتیک تنش در شبه جزیره کره را اینگونه ادامه داد: واشنگتن عجله‌ای برای جنگ ندارد. البته که برای دفاع از خود و متحدین‌مان گزینه‌های نظامی هم داریم اما همه به دنبال راه‌حلی صلح‌آمیز هستیم. موضوع در واقع از این قرار است که تلاش‌ها در راستای راه‌حل دیپلماتیک را افزایش دهیم.
گفتنی است تهدیدهای دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر اینکه دیپلماسی راه به جایی نمی‌برد و باید با کره شمالی برخورد مستقیم کرد، اوضاع را تا حدی متشنج کرد که حالا اعضای دولت وی مجبور به شفاف سازی درباره ادعاهای او هستند!
ماتیس شمالی آمریکا ادامه دیپلماتیک دنبال گزارش ندارد واشنگتن نظامی