برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > نظامی - تسنیم نوشت: رئیس سازمان پدافند غیر عامل با بیان اینکه با تهدید جدی و مدرنی علیه اقتصاد کشورمان روبه‌رو هستیم، گفت: باید مؤلفه‌ها و ابزار را بشناسیم و جنگ اقتصادی را مساوی با تحریم تلقی نکنیم.

مازندمجلس:سردار غلامرضا جلالی ظهر امروز در دیدار با آیت الله نوری‌همدانی اظهار داشت: سازمان پدافند غیر عامل تهدیدات علیه کشور را شناسایی کرده و این تهدیدات را مورد بررسی قرار داده و برای مقابله با آن تلاش می‌کند.

وی افزود: اگر عدم انسجام در داخل وجود نداشته باشد احتمال اینکه دشمن به موفقیت برسد وجود دارد، مقام معظم رهبری تاکید کردند درگیر جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به اقدامات دشمن علیه کشورمان تصریح کرد: آمریکایی‌ها جنگ اقتصادی را علیه کشورمان طراحی و دنبال کرده و از همه ابزارها استفاده می‌کنند، امروز ابزار نظامی نیست بلکه در حوزه اقتصاد، بانکی، پول و افکار عمومی و رسانه همه ابزارها را علیه کشورمان به کار می‌برند و سازماندهی می‌کنند.

جلالی با بیان اینکه با تهدید جدی و مدرنی علیه اقتصاد کشورمان روبه‌رو هستیم، گفت: باید مؤلفه‌ها و ابزار را بشناسیم و جنگ اقتصادی را مساوی با تحریم تلقی نکنیم بلکه فراتر از آن است و برنامه ریزی همه جانبه ای علیه کشورمان وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه وحدت در برابر دشمن مهم‌ترین نیاز جامعه است، افزود: شبکه رصد و پایش اطلاعاتی و اقتصادی علیه کشورمان وجود دارد و دشمن به وسیله شبکه‌های اجتماعی بررسی تحریم‌ها علیه مردم را بررسی می‌کند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل تصریح کرد: هنگامی که نگاه مسئولان به تهدیدات ناقص و باور جنگ اقتصادی وجود نداشته باشد مشکلی رفع نمی‌شود، کشور و همه مسئولان باید یک ندا و یک حرف باشند و این موضوع مهم است.

جلالی بیان کرد: دولت باید نگاه به مجامع بین‌المللی و باور به جنگ اقتصادی را مهم و مؤثر بداند و بازی نگاه‌های شبهه دیپلماتیک را نخورد، مردم باید اتکا به ارزش‌های دینی و اسلامی و قناعت و عدم اسراف و نپرداختن به روحیه اشرافی‌گری را در خود تقویت کنند.

وی خاطر نشان کرد: سازمان پدفند غیرعامل نقش خود را دنبال می‌کند و تلاش می‌کند تحریم‌ها را شناسایی کرده و برای مقابله با آن برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشد.

رویکرد دولت و مردم حفظ اقتدار ملی است

همچنین باشگاه خببرنگاران جوان نوشت؛

سردارجلالی در دیدار با آیت‌الله علوی گرگانی نیز با اشاره به توطئه ترامپ در تفرقه‌افکنی در کشور اظهار کرد: توطئه جدید ترامپ تفرقه‌افکنی بین ملت، حکومت و نیروهای نظامی در کشور است که باید با راهبردی مشخص این فتنه جدید را خنثی کنیم.

وی با تأکید بر مدیریت افکار عمومی در برابر پاسخ به آمریکا افزود: باید در برابر توطئه دشمن برای تفرقه‌افکنی به یک‌صدای واحد و منسجم در کشور رسید تا بیشترین تأثیر را در جهان داشته باشد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با یادآوری پاسخ رهبری در برابر ترامپ خاطرنشان کرد: پاسخ ما در برابر خواسته‌های دشمن همیشه "نه" خواهد بود و رویکرد دولت و مردم همیشه حفظ اقتدار ملی است.

جلالی تغییر الگوی مصرف‌گرایی را یکی از راهکارهای مقابله با دشمن معرفی و تصریح کرد: تغییر دیدگاه من مردم از مصرف‌گرایی به تولید و اقتصاد مقاومتی بهترین روش مقابله با تهدیدهای دشمن برای تحریم‌های جدید است.

وی مردم را به بازگشت به ارزش‌های دینی دعوت کرد و گفت: بازگشت به ارزش‌هایی چون قناعت و عدم اسراف و دوری از مصرف‌گرایی بهترین روش برای مقابله با تحریم‌های جدید بوده و باعث پیشرفت در کشور می‌شود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور همچنین در دیدار با آیت‌الله سعیدی که در سالن محراب کریمه اهل‌بیت (س) برگزار شد، با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری، در بخش‌های مختلف رعایت مباحث پدافند غیرعامل را به‌عنوان یک مطالبه مهم دنبال کرده‌اند، اظهار داشت: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند مسئولان باید در بخش‌های مختلف نسبت به برنامه‌ریزی در حوزه پدافند غیرعامل نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

جلالی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم برای جلوگیری از رخ دادن تهدیدات در دستگاه‌ها دنبال شده است، افزود: انتظار می‌رود تهدیدات را قبل از رخ دادن شناسایی کنیم تا بتوانیم اقدامات لازم در این عرصه را دنبال کنیم.

وی با تأکید بر اینکه شناسایی تهدیدات باید قبل از اینکه در عرصه‌های مختلف دچار آسیب شده شناسایی شود، تصریح کرد: تهدیدات طبیعی با ماهیت طبیعی و تهدیدات انسان‌ساخت نیز مبتنی بر تفکرات انسانی، دانش و تکنولوژی مطرح است که بخشی از آن، تعاریف پدافند غیرعامل بررسی پدیده‌هایی بوده که در قالب تکنولوژی و توسعه برای کشور پیش می‌آید.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه درک واحد از توسعه باید در میان بخش‌های اجرایی و مسئولان رقم بخورد، ابراز کرد: باید در این راستا به تبیین فرصت‌ها، تهدیدها، اجرای برنامه‌های آموزشی و فرهنگی بپردازیم تا بتوانیم به رویکرد توانمندسازی برسیم.

جلالی بابیان اینکه به دنبال تغییر سیاست‌های جمهوری اسلامی در سال جاری، تغییر راهبردی جدی را از سوی دشمن می‌بینیم، بیان کرد: استفاده از ظرفیت‌های بین‌المللی در رفتار مسئولان ارشد آمریکا قابل‌مشاهده است.

وی ادامه داد: دشمنان نظام می‌خواهند مردم را مقابل حکومت قرار دهند و همچنین شرایط خاصی از تحریم‌ها را به سپاه طراحی کرده‌اند، ازاین‌رو باید یک انسجام جدی میان بخش‌های دفاعی، دولتی و مردمی وجود داشته باشد.

29212

پدافند غیرعامل اینکه تهدیدات اقتصادی جلالی کشورمان دنبال مقابله شناسایی برابر مسئولان می‌کند افزود بررسی تغییر تصریح توطئه بخش‌های ترامپ مختلف تحریم‌ها همچنین رویکرد تفرقه‌افکنی مصرف‌گرایی اقتصاد رهبری اشاره اظهار دیدار امروز بهترین همیشه آمریکا حکومت راهبردی تأکید تحریم‌های طبیعی تکنولوژی توسعه بتوانیم کرده‌اند بازگشت دیپلماتیک نگاه‌های آیت‌الله اقتدار افکار عمومی هستیم نظامی ابزار اقدامات ابزارها استفاده تاکید باشند برنامه‌ریزی نداشته طراحی اسراف قناعت بین‌المللی ارزش‌های اسلامی انسجام