برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: در سال گذشته یک میلیون و ۵۰۰ هزار تولد در کشور ثبت شد و این نوزادان باید ۷۴ تا ۷۵ سال زندگی با کیفیت و مولد داشته باشند و یکی از مهمترین برنامه‌های وزارت بهداشت، ارتقای سلامت کودکان است.

مازندمجلس:

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، علیرضا رییسی در بیست و نهمین کنگره بین المللی بیماری‌های کودکان در مرکز طبی کودکان گفت: خوشحالیم که توانسته ایم شاخص مرگ در کودکان را کاهش دهیم، اما هنوز هم کافی نیست و باید به میزان‌های مشخص شده در سند چشم انداز و معادل کشور‌های پیشرو برسیم.

 

معاون بهداشت وزارت بهداشت تصریح کرد: باید توجه کنیم می‌خواهیم برای نوزادان زنده چه اقداماتی را انجام دهیم تا آن‌ها زندگی سالمی داشته باشند و 75 سال عمر کنند. این اقدامات نیاز به همکاری بین بخشی دارد چراکه عوامل اجتماعی زیادی مانند فقر، مسکن، شغل، بیکاری و ازدواج بر روی سلامت مردم موثر است.

 

رییسی یادآور شد: در اجرای طرح تحول سلامت، دسترسی به خدمات و مراقبت‌های بهداشتی برای مردم ایران به ویژه در مناطق محروم و مرزی، افزایش قابل توجهی داشت و توانستیم همزمان با گسترش شبکه بهداشت در کشور، شاخص‌های سلامت را بهبود دهیم، اما در حوزه درمان نیز باید به سطح بندی خدمات، اقتصاد سلامت و استقرار نظام ارجاع و پزشک خانواده توجه کنیم.

 

وی از نظام ارجاع و پزشک خانواده به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی وزارت بهداشت در دولت دوازدهم یاد کرد و افزود: خوشبختانه در دولت یازدهم زیرساخت‌های بسیار مناسبی برای استقرار نظام ارجاع در کشور ایجاد شد، اما اجرای نظام ارجاع، پیچیدگی‌های زیادی دارد و نیازمند زیرساخت است.

 

معاون بهداشت وزارت بهداشت از آغاز فاز اول نظام ارجاع در کشور در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: باید به نظام ارجاع به عنوان سیتسم هدایت صحیح بیماران توجه کنیم.

 

 رییسی خاطرنشان کرد: در وزارت بهداشت اولویت‌هایی مانند ترویج تغذیه با شیر مادر، ارتقای مراقبت‌های دوره‌ای کودکان، توجه به ارتقای کامل کودکان، ساماندهی بازار محصولات غذایی کم ارزش غذایی و تبلیغات ریز مغذی‌ها و همچنین پیشگیری از سوانح و حوادث کودکان در حال اجرا است.

به گفته وی سالانه 20 درصد از کودکان کمتر از 5سال در کشور در سوانح و حوادث جان خود را از دست می‌دهند.

 

معاون بهداشت وزارت بهداشت در پایان ضمن تاکید بر اهمیت توانمند سازی مادران، یادآور شد: مادران در همه زمینه‌ها در تربیت و سلامت فرزندان، نقش مهم و کلیدی دارند و باید تلاش خود را در جهت توانمندسازی آن‌ها به کار گیریم.

بهداشت کودکان وزارت ارجاع سلامت  معاون خانواده ارتقای عنوان سوانح مادران حوادث غذایی خدمات زیادی آن‌ها مانند یادآور مراقبت‌های اجرای استقرار