برگزیده ها

مازندمجلس: زاخارووا نقش چهار منطقه کاهش تنش در سوریه در ارسال کمک‌های غذایی و بشردوستانه به ساکنان آن مناطق و بازگشت آوارگان به خانه‌هایشان را ستود.

مازندمجلس: سخنگوی وزارت خارجه روسیه سازمان‌های بین المللی را به ارائه کمک‌های بشردوستانه به تمامی مناطق سوریه فراخواند و حضور ائتلاف بین المللی تحت امر آمریکا در سوریه را غیر قانونی خواند.
به نقل از پایگاه اینترنتی روسیا الیوم، ماریا  زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که اوضاع سوریه به صورت پویایی در حال تغییر است که این مساله امیدها را نسبت به امکان عادی‌سازی اوضاع این کشور در آینده پیش‌بینی شده و غلبه نهایی بر گروه‌های تروریستی و دستیابی به توافق با سوری‌ها، همزمان با آغاز روند سیاسی در این کشور بیشتر می‌کند و فراهم کردن شرایط برای روند سیاسی در چارچوب روند آستانه که هفتمین نشست دوره‌ای آن در ۳۰-۳۱  اکتوبر جاری برگزار خواهد شد، انجام می‌شود.
زاخارووا نقش چهار منطقه کاهش تنش در سوریه در ارسال کمک‌های غذایی و بشردوستانه به ساکنان آن مناطق و بازگشت آوارگان به خانه‌هایشان را ستود.
وی  از اقدام نیروهای ائتلاف بین المللی که رقه را تحت محاصره خود در آورده بودند در دادن اجازه برای خروج تروریست‌های داعش در ماه‌های گذشته انتقاد کرد که این خروج‌ها در برخی موارد با توافق طرفین صورت گرفته است.
این مسئول روسی ائتلاف بین المللی را غیر قانونی خواند و به این مسئله اشاره کرد که بمباران هوایی و موشکی موجب تخریب کامل شهر شده است.
از سوی دیگر، زاخارووا با اشاره به اوضاع یمن گفت: شدت درگیری‌های نظامی سیاسی در یمن از ۳ سال گذشته کاهش نیافته است که این امر موجب شدت یافتن اوضاع انسانی و افزایش شمار قربانیان می‌شود.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد، مسکو همواره به توقف فوری خشونت‌ها در یمن و حل و فصل مشکلات موجود از طریق مذاکرات بر اساس گفتگوی ملی گسترده‌ای فرامی‌خواند که منافع تمامی گروه‌ها و نیروهای سیاسی را در این کشور مورد توجه قرار می‌دهد.
المللی سوریه زاخارووا سیاسی اوضاع ائتلاف روسیه خارجه سخنگوی قانونی وزارت نیروهای گذشته اشاره توافق کمک‌های بشردوستانه تمامی مناطق خواند