برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- مدیر کل میراث فرهنگی همدان گفت: کاوش گسترده در محدوه کشف تابوت اشکانی نخواهیم داشت.

مازندمجلس:

علی مالمیر در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان گفت:همدان بیش از سه هزار سال سابقه تاریخی و یکی از مهمترین دوره های سکونت آن مربوط به دوره اشکانی است.

وی افزود: باید بدانیم بخش عظیمی از شهر فعلی همدان روی پشته های تاریخی مختلف بنا شده است و این نخستین بار نیست که یک اثر باستانی در وسط شهر پیدا شود.

مدیر کل میراث فرهنگی استان همدان درباره جزییات کاوش تابوت تازه کشف شده گفت: در بازار حسین خانی در جریان حفاری یک تابوت کشف شده بود که با حضور باستان شناسان این تابوت که حاوی دو تدفین زن و مرد بود به موزه منتقل شد.

وی گفت: در کنار این محوطه گمانه هایی زده شد اما آنجا قبرستانی نبوده که نیاز به کاوش گسترده داشته باشد و تنها این تابوت به تنهایی کشف شده است. پیش از این نیز موارد مشابهی داشتیم.

مالمیر گفت: روی تابوت و اسکلت ها نیز بزودی فعالیت های پژوهشی و مرمتی آغاز می شود.

مدیر کل میراث فرهنگی همدان با اشاره به پیشینه تاریخی همدان گفت: همکاری ما با دستگاه های اجرایی خوب است تا در زمان فعالیت های عمرانی در صورت برخورد با اثار تاریخی ما را در جریان قرار دهند. در جریان کشف این تابوت سنگی دوره اشکانی نیز به ما خبر داده شد و سعی شده براساس قانون در فعالیت های عمرانی شهر همدان به ویژه در بافت تاریخی ناظرهای میراث فرهنگی حضور داشته باشند.

تابوت همدان تاریخی میراث فرهنگی فعالیت جریان عمرانی منتقل میزان مالمیر اشکانی