برگزیده ها

مازندمجلس: وزیر دفاع آمریکا امروز (جمعه) به همراه همتای کره جنوبی خود از منطقه غیرنظامی شده میان دو کره در شبه جزیره کره بازدید کرد.

مازندمجلس: جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا در کنار "سونگ یونگ-مو"، وزیر دفاع کره جنوبی از منطقه مرزی میان دو کره که به منطقه غیرنظامی شده معروف است، بازدید کرد.
به گزارش نامه نیوز وزیر دفاع آمریکا برای یک سفر دو روزه وارد کره جنوبی شده تا با مقام‌های این کشور مذاکرات سالانه دفاعی داشته باشد و به وضعیت منطقه و برنامه‌های اتمی و موشکی کره شمالی بپردازد.
وزر دفاع آمریکا گفته است که هدف کشورش به راه انداختن جنگ با کره شمالی نیست بلکه متقاعد کردن رهبری این کشور برای دست برداشتن از برنامه‌های اتمی است.
وی همچنین بر اقدامات دیپلماتیک برای یافتن راه حل‌های صلح آمیز برای این بحران در جریان سفرش به آسیا تاکید کرد و گفت، تبادل لفاظی‌ها میان دو کشور تنها نگرانی را درباره بروز جنگ مسلحانه بیشتر می‌کند.
وزیر دفاع کره جنوبی نیز گفت: ما در کنار آمریکا به دفاع از صلح به بهترین شکل ممکن ادامه می‌دهیم.
این سفر از سوی وزیر دفاع آمریکا به منطقه غیرنظامی شده مرزی میان دو کره در حالی صورت گرفته که پیونگ یانگ امروز اعلام کرد قایق ماهیگیری کره جنوبی را که به صورت غیرقانونی وارد آب‌های منطقه‌ای کره‌شمالی شده بود، آزاد می‌کند.
در همین حال وزیر دفاع آمریکا، کره شمالی را به ایجاد زرادخانه اتمی که تهدید کننده دیگران با وقوع فاجعه‌ای است، متهم کرد و گفت: دولت آمریکا همچنان به تعهدات‌اش برای متقاعد کردن پیونگ یانگ برای پذیرش خلع سلاح کامل اتمی ادامه می‌دهد.
ماتیس کره شمالی را یک رژیم سرکوب‌گر توصیف کرده که مردم این کشور را تحت سلطه قرار داده و آزادی، رفاه و شکوه انسانی را قربانی دستیابی به تسلیحات اتمی و اهداف‌اش به منظور تهدید دیگران کرده است.
ماتیس همچنین تاکید کرده که دولت دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا به دنبال یک راه‌حل دیپلماتیک برای حل بحران اتمی و موشکی کره شمالی است، اما گفت آمریکا در صورتی که کره شمالی دست از برنامه‌های تسلیحاتی خود نکشد خودش را آماده اقدام نظامی می‌کند.
جوزف دانفورد، رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز در این سفر حضور دارد.
آمریکا شمالی منطقه جنوبی می‌کند برنامه‌های ماتیس غیرنظامی ادامه پیونگ تهدید دیگران متقاعد موشکی همچنین دیپلماتیک بحران تاکید