برگزیده ها
توئیتر منبع درخواست نمایش تبلیغات سیاسی خود را شفاف می‌کند

مازندمجلس: به دنبال برخی نگرانی‌ها در مورد نمایش تبلیغات سیاسی در شبکه‌های اجتماعی آمریکایی توسط روسیه برای تاثیرگذاری بر افکار عمومی توئیتر از شفاف سازی‌های بیشتر در این زمینه خبر داده است.

مازندمجلس:به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از بلومبرگ، توئیتر می گوید از این پس هویت حامیان و سفارش دهندگان هر آگهی سیاسی در این شبکه اجتماعی را افشا و در مورد میزان صرف بودجه توسط آنها اطلاع رسانی می کند.

این اقدام به دنبال تحقیقات کنگره در این زمینه و درخواست آنها از مدیران شبکه های اجتماعی آمریکایی برای شفاف سازی عملکردشان صورت می‌گیرد. علاوه بر توییتر ، فیس بوک هم قصد دارد اقدامات مشابهی را در این زمینه انجام دهد.

مقامات آمریکایی روس ها را متهم به تلاش برای تاثیرگذاری بر نتایج انتخابات ریاست جمهوری این کشور از طریق انتشار اخبار کذب در شبکه های اجتماعی و همین طور سفارش دادن تبلیغات سیاسی گسترده کرده اند.

توئیتر می گوید برای رفع هرگونه شبهه در این زمینه یک مرکز شفافیت هم تاسیس خواهد کرد که وظیفه آن بررسی منابع مالی تامین هزینه نمایش آگهی های سیاسی در این سایت و تحقیق در مورد هویت آنان خواهد بود. در عین حال فیس بوک هم از استخدام 4000 کارمند جدید برای ارتقای بررسی و مدیریت تبلیغات مختلف و حذف اخبار جعلی خبر داده است.

م

 

سیاسی توئیتر اجتماعی زمینه تبلیغات بررسی اخبار آمریکایی سفارش درخواست نمایش بلومبرگ