برگزیده ها

مازندمجلس: نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی گفت: در ماجرای مدرسه راه شهدای ارومیه عده‌ای به دنبال سوءاستفاده از آن بودند ولی ملت ترک و کرد این شهر اجازه فرصت‌طلبی از این ماجرا را به کسی نمی‌دهند.

مازندمجلس: حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید مهدی قریشی امروز در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه ارومیه با دعوت مردم و خود به رعایت تقوای الهی و دوری از محرمات الهی اظهار داشت: بنا به برخی روایت امروز سالروز شهادت امام حسن مجتبی (ع) است و از مساجد و تکیه‌هایی که چنین مناسبت‌هایی را برپا می‌کنند نهایت قدردانی را داریم و باید این‌گونه دین اسلام را ترویج داد.
به گزارش نامه نیوز وی با اشاره به اربعین حسینی افزود: اجتماع عظیم که در اطراف قبر امام حسین(ع) برپا می‌شود قدرت و اتحاد دین اسلام را نمایش می‌دهد ولی متأسفانه در این میان عده‌ای هستند که در فضای مجازی این مهم را مورد نقدهای نابه‌جا قرار می‌دهند که هیچ مفهومی نمی‌تواند داشته باشد.
قریشی بیان کرد: این‌که عده‌ای از زیارت اربعین انتقاد می‌کنند بسیار کار نابجایی انجام می‌دهند چراکه اهل بیت (ع) به این مهم ما را دعوت کرده‌اند و عده‌ای هستند که پیاده‌روی را مورد هجمه قرار می‌دهد در حالی که نمی‌دانند به پیاده‌روی برای زیارت بسیار در دین اسلام توصیه شده است.
وی خاطرنشان کرد: هر فردی با پای پیاده به زیارت امام حسین (ع) برود برای هر قدمی که برمی‌دارد خداوند متعال برایش یک هزار حسنه در اعمال وی می‌نویسد و یک هزار از کارهای زشت وی را مورد بخشش قرار می‌دهد بنابراین افرادی که این اجتماع را زیر سوال می‌برند کار ناپسندی می‌کنند.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی گفت: زیارت اربعین نشان از اتحاد امت اسلامی در جای‌جای دنیاست که این روز را برای سرور و سالار شهیدان دور هم جمع می‌شوند و به عزدارای می‌پردازند و در نهایت چنین اقدامی سبب مالیدن پوزه آمریکا و متحدانش به خاک می‌شود.
وی تأکید کرد: مسئولان شهرستانی، استانی و کشوری باید مشکلات کشاورزان را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند و انتظار از استاندار آذربایجان غربی زیاد است و این مشکلات نیز برخی مواقع از طرف کارخانه‌داران بر کشاورزان روا داشته می‌شود به‌گونه‌ای که در آخرین دقایق اقدام به خرید محصولات می‌کنند.
امام جمعه ارومیه یادآور شد: یکی از دلایل برطرف نشدن مشکلات مالی جامعه ما به سبب رحم نکردن به یکدیگر در معاملات و کارهای اقتصادی است بنابراین از همگان درخواست می‌شود تا به یکدیگر رحم کنند تا برکت الهی در زندگی‌مان افزایش یابد.
وی با اشاره به حادثه احیر در مدرسه راه شهدای در منطقه اسلام آباد ارومیه اظهار داشت: تخلفی در این مدرسه به وقوع پیوست که قابل قبول نیست از این رو از مسئولان درخواست می‌شود برخورد جدی کنند که این‌گونه نیز عمل شده است و در این میان نباید عده‌ای از وضعیت سوءاستفاده کنند.
خطیب نماز جمعه ارومیه گفت: مسئولان باید با عده‌ای که در این میان از آب گل‌آلود ماهی می‌گیرند  برخورد جدی کنند و نمی‌توان به بهانه اقدامی ناشایست چندین مکان را مورد هجمه قرار داد و به اموال مردم تجاوز کرد و کسانی‌که این کارها را می‌کنند باید بدانند نظام جمهوری اسلامی، ملت شیعه و سنی و مردم کرد و ترک چنین اجازه‌ای را به کسی نمی‌دهند.
عده‌ای ارومیه زیارت اسلام اربعین مشکلات می‌دهد مسئولان آذربایجان مدرسه کارهای پیاده‌روی برخورد بسیار بنابراین یکدیگر اقدامی اسلامی درخواست کشاورزان اتحاد قریشی امروز نمی‌دهند شهدای ولی‌فقیه اظهار نهایت نماینده اجتماع اشاره این‌گونه می‌دهند