برگزیده ها
ضرورت تسریع در تصویب لایحه تابعیت فرزندان از مادران ایرانی

مازندمجلس: معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده بر ضرورت تسریع در تصویب لوایحی از جمله تابعیت فرزندان از مادران ایرانی و پدران خارجی تاکید کرد.

مازندمجلس: معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده بر ضرورت تسریع در تصویب لوایحی از جمله تابعیت فرزندان از مادران ایرانی و پدران خارجی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، معصومه ابتکار به همراه تعدادی از معاونان و مدیران معاونت رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی حاضر و گزارشی از عملکرد و برنامه های دولت دوازدهم در حوزه زنان و خانواده را ارایه کرد.

در این جلسه اقدامات صورت‌گرفته در زمینه‌های سیاستگزاری، آموزش، بهداشت، ورزش، اشتغال و کارآفرینی، همچنین توجه به آسیب‌ها و نگاه ویژه به زنان سرپرست خانوار مطرح شد.

ابتکار تلاش‌ها برای همکاری‌های بین بخشی و نیز همکاری با قوه قضاییه مورد تاکید قرار داد و گزارش فعالیت‌های بین‌المللی و ۹ بازدید استانی از آغاز به کار در دولت دوازدهم تاکنون را تشریح کرد.

وی با اشاره به ضرورت تسریع در تصویب لوایحی مانند تابعیت فرزندان از مادران ایرانی و پدران خارجی و لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان، خواستار حمایت مجلس شورای اسلامی به خصوص کمیسیون اجتماعی از پیشنهادات در این زمینه‌ها و حمایت از بودجه معاونت شد.

در این جلسه نمایندگان حاضر به ارایه نظرات و طرح مباحث لازم پرداختند.

سهیلا جلودارزاده، نحوه تحقق بند ت ماده ۸۰ قانون برنامه ششم را جویا شد که در توضیح، پیگیری مجدانه آن از وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه کشور، مورد تاکید قرار گرفت.

حمایت خانواده ابتکار تاکید اجتماعی برنامه مادران ایرانی تصویب ضرورت تابعیت تسریع فرزندان اسلامی بودجه ارایه شورای دوازدهم خارجی لوایحی لایحه پدران گزارش معاونت کمیسیون