برگزیده ها

مازندمجلس: یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از کشته شدن شش نفر در حادثه آتش سوزی پالایشگاه تهران خواستار پیگیری این موضوع از سوی مسئولین دولتی، نمایندگان تهران و اعضای شورای شهر پایتخت شد.

مازندمجلس: محمدرضا تابش اظهار داشت: حادثه آتش سوزی در پالایشگاه تهران که از قدیمی‌ترین و در عین حال به روزترین پالایشگاه‌های کشور است همه را متاثر کرد و قلب همه را به درد آورد. ما با خانواده های داغدار کشته شدگان این حادثه ابراز همدردی می کنیم.
وی افزود: بروز و ظهور این حوادث گاه و بیگاه به منزله علائم و هشدارهایی است که نشان می دهد ساختارهای مدیریتی ما دچار ایراد و اشکال است و کمتر به آن توجه می شود. هر وقت حادثه ای اتفاق می افتد سیل ابراز همدردی ها از طرف مردم و افکار عمومی ایجاد می شود و هیاتی مامور پیگیری می شود اما پیگیری های انجام شده منجر به نتیجه نمی شود.
نماینده مردم اردکان در مجلس گفت: ایرادش این است که ساختارهای اداری و مدیریتی ما فرسوده است و علت دیگر تنگناهای مالی و اقتصادی و سوء مدیریت هاست. عارضه ای که می تواند مسبب این حوادث باشد این است که پالایشگاه تهران از نظر مدیریتی تکلیفش معلوم نیست که مربوط به وزارت نفت است یا سهام عدالت و چه کسی مسئولیت دارد. استدعای ما این است که مسئولین دولت تمام قد وارد شوند و علت حادثه را مورد بررسی قرار دهند.
تابش ادامه داد: بسیار ناگوار است عده ای از جوانان و همچنین مدیران در میان شعله های آتش بسوزند و وسیله ای نباشد که آنها را نجات دهد اگرچه این پالایشگاه مجهز به آتش نشانی است و اتفاق سریع رخ داده اما به هر حال قابل پیش بینی بود و در جایی که با گاز، نفت، گازوئیل، بنزین و مواد شیمیایی سر و کار دارد بروز چنین اتفاقاتی باید بیشتر مدیریت شود.
این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خواستار بررسی موضوع از سوی مسئولین دولتی و نمایندگان کمیسیون های انرژی و اجتماعی مجلس شد و گفت: از نمایندگان تهران و شورای شهر هم انتظار داریم از کنار این حادثه به سادگی نگذرند و مسئولیت شان را در قبال شهروندان انجام دهند. مهم این است که نتیجه حاصل از پیگیری ها در اصلاح ساختار و رفع تنگناهایی که به جان کشور افتاده و نظام مدیریت ما را دچار بحران کرده موثر باشد و نتیجه به افکار عمومی اعلام شود.
تابش در پایان با اشاره به فرسودگی ساختار مدیریتی کشور، گفت: متاسفانه کسی این موضوع را چاره جویی نمی کند و همه به معلول ها می پردازند و از علت ها غافل می شوند در حالیکه فرسودگی ساختارهای مدیریتی و کمبود منابع از مهمترین مشکلات است.

حادثه مدیریتی پیگیری تهران پالایشگاه نتیجه مدیریت ساختارهای فرسودگی بررسی ساختار کمیسیون موضوع نمایندگان مسئولین افکار همدردی ابراز حوادث اتفاق عمومی مسئولیت