برگزیده ها
حسن صادقلو: در رابطه با استانداری مازندران با من صحبت شده بود/ وزارت کشور در حال بررسی است

اختصاصی مازندمجلس: دکتر حسن صادقلو استاندار سابق گلستان به عنوان جدی ترین گزینه استانداری مازندران مطرح شده است. وی هفتمین استاندار گلستان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود. و معاونت وزارت آموزش و پرورش، ﻣﺸﺎﻭﺭ ﻭﺯﯾﺮ ﻋﻠﻮﻡ ﻭ ﻣﺪﯾﺮ ﮐﻞ ﻭﺯﺍﺭﺗﯽ ﻭﺯﺍﺭﺕ ﻋﻠﻮﻡ، ﺗﺤﻘﯿﻘﺎﺕ ﻭﻓﻨﺎﻭﺭﯼ را در کارنامه مدیریتی خود دارد. صادقلو ﺍﺯ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪﮔﺎﻥ ﻣﺠﻠﺲ ﺩﺭ ﺩﻭﺭﻩ ﺩﻭﻡ ﺍﺯ ﺣﻮﺯﻩ ﺍﻧﺘﺨﺎﺑﯿﻪ ﺁﺯﺍﺩﺷﻬﺮ ﻭ ﺭﺍﻣﯿﺎﻥ ﺑﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ. خبرنگار پارلمانی مازند‌مجلس با حسن صادقلو، جدی‌ترین گزینه استانداری مازندران پیرامون برنامه‌های وی برای مازندران و فرصت‌ها و چالش‌های استان گفت‌و‌گو کرده است.

اختصاصی مازندمجلس: وی در ابتدای گفت‌وگو در پاسخ به این سوال که آیا پیشنهادی از طرف وزارت کشور برای استانداری مازندران به وی شده یا نه. گفت: درخصوص استانداری مازندران با من صحبت شده بود. درحال حاظر درحال بررسی هستند.

 

صادقلو توسعه روابط مازندران با کشور‌های منطقه را محور دستیابی به افق ۱۴۰۴ دانست و گفت: استان‌های مازندران و گلستان ظرفیت بالایی در توسعه دارند و محور تعامل با کشورهای آذربایجان و قزاقستان و ترکمنستان و روسیه هستند در نتیجه توسعه کریدورهای دریایی از محورهایی هستند که باید تقویت شود.

 

وی همچنین ریل پرسرعت در حاشیه دریا را جهت بهبود تعامل استان‌های شمالی مهم دانست. 

 

صادقلو  با اشاره به اینکه استان مازندران پتانسیل آبی خوبی دارد و  سد سازی باید مورد ملاحظه قرار بگیرد افزود:  باید از خروج آب‌های سطحی که عمدتا به دریای خزر وارد می‌شود جلوگیری کرد.

 

وی با اشاره به اینکه مبحث آب در دنیا یک شاخص است گفت: با بهره.وری درست و علمی آب می‌توان به ارزش افزوده بالا و بهره‌وری کامل دست یافت.

 

صادقلو همچنین به ظرفیت مازندران در پرورش آبزیان اشاره کرد و افزود: مدیریت آبزیان حتی آبزیان زینتی می‌تواند محور  توسعه استان قرار بگیرد.

 

استاندار سابق گلستان به افتتاح ۹ هزار و ۶۰۰ پروژه در گلستان اشاره کرد و افزود: کسب رتبه ششم در اقتصاد مقاومتی، کاهش ۲ درصدی نرخ بیکاری، افزایش ۳۷ درصدی صادرات استان و افزایش ۴۷ درصدی درآمد گلستان را از جمله دستاورد های ۴ سال اخیر استانداری گلستان است.

 

وی با اشاره به اینکه ۲۶ درصد از مسیر راه‌آهن اینچه‌برون با اعتبار ۷۶ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید. اظهار کرد: یک ماه قبل  نخستین قطار کانتینری چین از این مسیر وارد استان ما شد.

 

صادقلو در جواب انتقاداتی که به انتصاب مدیران شده بود گفت: این ادعاها  کلی است. عملکرد مثبتی که در حوزه‌ی سیاسی و اقتصادی و عمرانی صورت گرفته نشان دهنده این است که مبنای انتخاب‌ها شایستگی و براساس ضابطه بوده است.

 

گفت‌وگو از؛ ابراهیم حاتمی خبرنگار پارلمانی مازندمجلس

حسن صادقلو: در رابطه با استانداری مازندران با من صحبت شده بود/ وزارت کشور در حال بررسی است