برگزیده ها
ارائه ۹۷ درصدی خدمات الکترونیکی سازمان ثبت باعث کاهش چشم‌گیر تخلفات شده است

مازندمجلس: رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: ما ۹۷ درصد از خدمات را از طریق سیستم‌های الکرونیکی ارائه دادیم که باعث کاهش چشم‌گیر تخلفات و اشتباهات شده است.

مازندمجلس: رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: ما ۹۷ درصد از خدمات را از طریق سیستم‌های الکرونیکی ارائه دادیم که باعث کاهش چشم‌گیر تخلفات و اشتباهات شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، احمد تویسرکانی در نشست خبری که صبح امروز در محل سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برگزار شد، گفت: سازمان ثبت دستگاهی است که همه مردم با خدمات سازمان مرتبط هستند. سازمان تلاش‌های فراوانی کرده برای اینکه بتواند در ارائه خدمات بهینه به مردم قدم‌های جدی بردارد. یکی از برنامه‌های جدی سازمان در سال ۹۶ حرکت در جهت سیاست ترسیم شده از سوی مقام معظم رهبری در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی است. برخی از اقدامات سازمان مستقیما مرتبط با موضوعات اقتصادی است مثل ثبت شرکت‌ها و علائم تجاری و معاملات املاک و... .

وی افزود: در شش ماهه اول سال ۹۶ ، ۵۳ میلیون و ۱۴۱ هزار و ۳۸۰ خدمت سازمان به مردم ارائه داده و نسبت به سال ۹۵ ، ۱۲ درصد رشد داشته است.

تویسرکانی ادامه داد: در پایان سال گذشته دفاتر املاک و اسناد به عنوان دو رکن اساسی سازمان ثبت از سیستم سنتی تبدیل به الکترونیک شدند. ما ۹۷ درصد از خدمات را از طریق سیستم‌های الکرونیکی ارائه دادیم که باعث کاهش چشم‌گیر تخلفات و اشتباهات شده است.

وی افزود: از دیگر اقداماتمان آرشیو کردن و بستن در بایگانی عظیم سازمان ثبت بود. بسیاری از شکایات مردم بایگانی پرونده‌ها بود که با اقدام بسیار جدی به سمت آرشیو کردن آن حرکت کردیم. تاکنون ۳۶۰ میلیون برگ از این پرونده‌ها را اسکن کردیم و تبدیل به فایل الکترونیک شده است. در برخی شهرستان‌ها از جمله شهرستان اصفهان و ناحیه ۲ شهرستان کرمان بایگانی‌های قدیمی شده و پرونده‌های فیزیکی گردش ندارد.

تویسرکانی ادامه داد: نظارت و کنترل در سازمان تعقیب می‌شود و در شش ماهه گذشته ۱۶ هزار و ۹۸۲ بازرسی از مجموعه سازمان ثبت و دفترخانه‌ها انجام دادیم. ۵۰۶ بازرس برای انجام بازرسی‌ها ماموریت یافتند. این بازرسی‌ها نسبت به سال گذشته رشد ۹ درصدی داشته است.

وی تاکید کرد: در شش ماهه سال جاری ۱۵ نفر از دفتریاران و سردفتران سلب صلاحیت دائم شدند و ۲۲۵ انفصال موقت گرفتند. عمده شکایات دریافت وجه اضافی بوده است.

خدمات ارائه املاک اسناد تویسرکانی دادیم چشم‌گیر گذشته تخلفات بایگانی شکایات آرشیو کردیم بازرسی‌ها شهرستان الکترونیک پرونده‌ها مرتبط الکرونیکی سیستم‌های درصدی اشتباهات افزود ادامه میلیون تبدیل