برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- رئیس اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در رابطه با مقدار سرب موجود در لوازم آرایشی غیر مجاز هشدار داد.

مازندمجلس:

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، مصطفی اسماعیلی در یک برنامه زنده تلویزیونی گفت: در حال حاضر شاهد هستیم که میزان قابل توجهی از لوازم آرایش موجود در سطح کشور را لوازم آرایش قاچاق و غیر استاندارد تشکیل می‌دهد.

وی افزود: در این رابطه لازم است مردم نسبت به خرید لوازم آرایش و محصولات آرایشی و بهداشتی حساسیت بیشتری به خرج دهند.

رئیس اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با انتقاد از فروش محصولات بهداشتی و آرایشی غیر مجاز و غیر استاندارد در بسیاری از خطوط مترو و معابر عمومی اظهارکرد: اکنون شاهد فروش لوازم آرایش غیر مجاز و غیر بهداشتی در سطح معابر و همچنین خطوط مترو هستیم که برای جلوگیری از این روند تاکنون اقداماتی از سوی دستگاه‌های مربوط انجام شده است.

اسماعیلی در رابطه با اقدامات ستاد مبارزه با قاچاق کالا در رابطه با جلوگیری از ورود کالای قاچاق بهداشتی و آرایشی به کشور تصریح کرد: با اقدامات مطلوب ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، خرید و فروش محصولات آرایشی و بهداشتی غیر مجاز در بازار بسیار کمتر شده است.

وی با اشاره به دلایل ورود کالای بهداشتی و آرایشی قاچاق به کشور اذعان کرد: شرایط کشور به گونه‌ای است که ورود محصولات غیر مجاز امری غیر قابل پیگیری است و علت آن نیز گستردگی مرز‌های آبی و خاکی کشور است.

رئیس اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با ارائه توصیه‌ای به شهروندان خاطرنشان کرد: درخواست ما این است که شهروندان برای خرید محصولات بهداشتی و آرایشی به داروخانه‌ها و یا مراکز دارای تاییده اصناف
مراجعه کنند.

اسماعیلی از وجود بیش از اندازه سرب در برخی از لوازم آرایشی غیر مجاز خبرداد و گفت: به طور طبیعی در محصولات آرایشی نظیر رژ لب، ریمل، کرم پودر و ... مقداری سرب وجود دارد، اما در محصولات غیر مجاز، میزان سرب بیش از حد استاندارد است.

آرایشی بهداشتی محصولات لوازم قاچاق آرایش اداره اسماعیلی استاندارد شهروندان رابطه میزان اقدامات کالای مبارزه جلوگیری هستیم خبرداد اندازه داروخانه‌ها معابر