برگزیده ها

مازندمجلس: منابع امنیتی عراق از کشف یک گور جمعی متعلق به ارتش و پلیس در شهرستان حویجه در استان کرکوک خبر دادند. همچنین سازمان ملل اعلام کرد: در اثر درگیری بین نیروهای دولت مرکزی عراق و نیروهای پیشمرگ بیش از ۱۷۵ هزار عراقی آواره شدند.

مازندمجلس:  اسکای نیوز گزارش داد: اداره تبلیغات جنگ عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد، نیروهای امنیتی به یک گور دسته‌جمعی حاوی اجساد ۵۰ تن از نیروهای ارتش و پلیس دست یافتند که توسط گروه تروریستی داعش در شهرستان حویجه اعدام شدند.

اداره تبلیغات جنگ اعلام کرد: اقدامات قانونی برای شناسایی هویت اجساد اتخاذ شده است.
این ششمین گور دسته جمعی است که توسط نیروهای امنیتی عراق در شهرستان حویجه شناسایی می‌شود.
نیروهای امنیتی عراق شهرستان حویجه را در اوایل ماه جاری به طور کامل آزاد ساختند و در عملیات پاکسازی به پنج گور دسته‌جمعی از قربانیانی که داعش آنها را اعدام کرده بود، دست یافتند.
همچنین فرحان حق، معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد: در اثر جنگ و درگیری بین نیروهای دولت مرکزی عراق و نیروهای پیشمرگ بیش از ۱۷۵ هزار عراقی در استان‌های اربیل، نینوا و دهوک آواره شدند.
وی گفت: امدادگران با محاسبه افزایش تعداد آوارگان این استان‌ها از نزدیک ناظر بر اوضاع هستند.
این مقام مسئول افزود: روابط بغداد و اربیل در پی برگزاری همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق متشنج شده است؛ همه‌پرسی‌ای که دولت مرکزی آن را مغایر با قانون اساسی دانسته و نتایج آن را باطل می‌داند.
نیروهای حویجه امنیتی شهرستان اعلام اربیل یافتند درگیری اعدام مرکزی شناسایی اجساد بغداد اداره گزارش تبلیغات ششمین آواره دسته‌جمعی