برگزیده ها

مازندمجلس: آیت الله سیداحمد خاتمی گفت: بنده در رابطه با اصل اعتقادات و ارزشها نگران نیستم و معتقدم که در جان مردم ما زنده است.

مازندمجلس: کارگروه اندیشه ورزی با دستورکار پیگیری مطالبات رهبری از مجلس خبرگان در زمینه ارزیابی و نظارت بر ارزش‌های انقلاب اسلامی شکل می‌گیرد.

آیت الله سیداحمد خاتمی با اشاره به دیدار اعضای مجلس خبرگان و مقام معظم رهبری عنوان کرد: معظم له در آن جلسه پروژه‌ای را از مجلس خبرگان طلب کردند؛ مسئله مهمی که به اساس انقلاب مربوط می شود.
وی ادامه داد: تردیدی نداریم انقلاب اسلامی یک موجود زنده، پویا و متحرک است و باید از آن پاسداری و آسیب زدایی کرد تا انقلاب آسیب نبیند، برای تحقق این مهم ارزیابی و نظارت یک ضرورت است.
خاتمی افزود: لازم است بررسی شود ارزشهایی که اول انقلاب مطرح بود امروز در چه وضعیتی هستند؛ پیشرفت حاصل شده، توقف داشته یا پس‌رفت کرده است.
سخنگوی مجلس خبرگان با بیان اینکه این مسئله موضوعی مهم و مربوط به سرنوشت انقلاب اسلامی است، اضافه کرد: مقام معظم رهبری با ذکر نمونه‌هایی از مسائل فرهنگی، سیاسی و اقتصادی پیگیری این مسئله را از مجلس خبرگان خواستار شدند.
وی گفت: در این راستا هیأت رئیسه مجلس خبرگان با برگزاری دو جلسه چگونگی اجرایی کردن امر مقام معظم رهبری را بررسی کردند و این نتیجه حاصل شد که معظم له هیئت اندیشه ورزی را از مجلس خبرگان طلبیده‌اند.
خاتمی اظهار کرد: اگر می خواستیم هیأتی جدا ورای کمیسیون‌ها برای پیگیری این امر تشکیل دهیم، بایستی در صحن علنی مجلس خبرگان در اسفند ماه بررسی می شد که این امر دیر شدن در اجرای رهنمودهای ولایت را در پی داشت. لذا تصمیم گرفته شد که دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری به ریاست آیت‌الله هاشمی شاهرودی، نایب رئیس مجلس یک کارگروه اندیشه ورز در دبیرخانه متشکل از اعضای مجلس خبرگان تشکیل دهد.
وی اضافه کرد: این کارگروه با مدد گرفتن از کارگروه‌های ویژه که در عرصه مسائل اقتصادی، سیاسی و فرهنگی صاحب نظر هستند، به ارزیابی ‌ها بپردازند.
وی با بیان اینکه اعضای مجلس خبرگان می توانند در هر یک از کارگروه‌ها حضور داشته باشند، گفت: الزاما نیاز نیست کارگروه‌ها از اعضای خبرگان باشند.
وی تاکید کرد: نظارت و اشراف بر این جمع با رئیس مجلس خبرگان آیت‌الله جنتی است و خروجی آنچه در این عرصه به دست می آید در اختیار مقام معظم رهبری گذاشته خواهد شد.
خاتمی در خصوص چگونگی عملکرد کارگروه ها عنوان کرد: کارگروه ها در خصوص موضوعات مختلف که در اختیار آنها قرار داده می شود، بررسی و ارزیابی های خود را انجام داده و اینکه آیا در این عرصه‌ها موفق بوده‌ایم یا متوقف شده‌ایم و یا پسرفت داشته‌ایم، راهکارهایی برای موفقیت بیشتر و یا تبدیل پسرفت به پیشرفت ارائه می کند.
وی تصریح کرد: پاسداری از ریل و خط انقلاب مطرح است. آنچه مقام معظم رهبری خود را موظف به حفظ آن می داند.
سخنگوی مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: از همه اهل فکر و اندیشه؛ دانشگاهیان، اهل رسانه و روحانیت دعوت می کنیم در تحقق این امر با مجلس خبرگان همراهی کنند.
خاتمی در ادامه از جمله مواردی که ارزیابی خواهد شد را میزان تدین مردم عنوان و اظهار کرد: به عنوان طلبه‌ای که با مردم در ارتباطم معتقدم در عرصه اعتقادی آسیب ندیده‌ایم. علیرغم تمام تبلیغاتی که نااهلان در فضای مجازی داشته‌اند ولی نتوانستند اعتقاد زدایی کنند. شاهد این ادعا حضور میلیونی جوانان در اعتکاف، تجلیل و تکریم مردم از سالار شهیدان در عاشورا و پیاده روی اربعین است.
وی با تاکید بر اینکه در رابطه با اعتقادات علیرغم تلاش های فراوان دشمن آسیبی ندیده‌ایم، تاکید کرد: در عرصه عملی دچار مشکل هستیم و چشم بستن بر واقعیات مشکلی را حل نمی کند. عرصه عمل نظیر مشکلات اقتصادی و آسیب‌هایی که در جامعه ایجاد می کند؛ بسیار دردناک است هر از چندگاهی خبر از سوءاستفاده‌های اقتصادی منتشر شود یا در مسائل سیاسی حرف‌هایی می شنویم که گفته و نوشته می شود و بوی سکولاریسم می دهد و یا در عرصه فرهنگی وضعیت حجاب مطلقا مورد قبول نیست.
خاتمی تصریح کرد: مسئولان نظام باید احساس وظیفه کنند؛ اینکه مسئولان شانه خالی کنند قابل قبول نیست. قرآن کریم می فرماید یاران خدا آنها هستند که وقتی قدرت یافتند در صدد نشر معنویت برآیند. هویت حکومت دینی ، هویت احساس مسئولیت در این رابطه است.سکولار بودن حکومت دینی تناقض است و قابل پذیرش نیست.
وی در پایان اظهار کرد: بنده در رابطه با اصل اعتقادات و ارزشها نگران نیستم و معتقدم که در جان مردم ما زنده است اما در عرصه عملی مسئولان باید وارد عمل شوند. نمی گوییم با زور کار پیش ببریم بلکه احساس مسئولیت کرده و به دنبال طرحهای مفید باشند.
خبرگان رهبری انقلاب خاتمی کارگروه عنوان ارزیابی اینکه اعضای بررسی احساس مسئولان اقتصادی اظهار تشکیل سیاسی مسائل مسئله تاکید باشند فرهنگی اسلامی پیگیری رابطه اعتقادات نظارت اندیشه حکومت تصریح کارگروه‌ها مسئولیت پسرفت علیرغم آیت‌الله معتقدم ندیده‌ایم اختیار زدایی مشکلی وظیفه واقعیات هستیم آسیبی مربوط ادامه اضافه چگونگی سخنگوی پیشرفت پاسداری دبیرخانه