برگزیده ها

مازندمجلس: براساس گزارش جدید سرویس تحقیقات کنگره آمریکا، بروز درگیری در شبه جزیره کره می‌تواند صدها هزار تن را در روزهای آغازین بکشد؛ حتی اگر از تسلیحات هسته‌ای استفاده نشده باشد.

مازندمجلس:
 روزنامه چاینا مورنینگ پست نوشت: در این ارزیابی ۶۲ صفحه‌ای که برای قانونگذاران آمریکایی فرستاده شده است، می‌خوانیم: با توجه به تراکم جمعیت در شبه جزیره کره، درگیری نظامی می‌تواند روی ۲۵ میلیون از ساکنان هر دو طرف مرز از جمله دست‌کم ۱۰۰ هزار شهروند آمریکایی تاثیر بگذارد.
 این گزارش همزمان با تشدید تنش‌ها میان آمریکا و کره‌شمالی بر سر افزایش آزمایش‌های موشکی و تسلیحات هسته‌ای رژیم کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی و افزایش جنگ لفظی میان کیم و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا انجام شده است. روز شنبه جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا گرچه هشداری شدیداللحن به کره‌شمالی داد اما تاکید کرد آمریکا همچنان دیپلماسی را به عنوان گزینه مناسب برای حل این بحران پیگیری می‌کند.
گرچه آمریکا می‌گوید همه گزینه‌های نظامی روی میز است، اما این گزارش جزئیات تلخی را از پیامدهای وقوع یک درگیری تشریح می‌کند. کره‌شمالی می‌تواند به صدها هزار یگان توپخانه‌ای خود برای حمله به سئول اکتفا کند و در این صورت حتی اجرای یک حمله پیشدستانه هم برای جلوگیری از وقوع کشتار جمعی غیر ممکن می‌شود.   
در این گزارش آمده است حتی اگر کره‌شمالی "تنها از مهمات متعارف استفاده کند بین ۳۰ هزار تا ۳۰۰ هزار کشته در روزهای اول وقوع درگیری بر جای می‌ماند." علاوه بر این، درگیری فوق می‌تواند به سرعت به ورود نیروهایی از کشورهای همسایه شامل چین، ژاپن و روسیه بینجامد.  در ادامه این گزارش آمده است: چنین درگیری‌ همچنین می‌تواند به مشارکت گسترده نظامیان آمریکا در شبه جزیره کره بینجامد که تلفات نظامی زیادی بر جای بگذارد. اگر چین هم به این درگیری ملحق شود،‌ شمار تلفات باز هم بالا می‌رود و ممکن است به درگیری نظامی فراتر از این شبه جزیره کشیده شود.
آمریکا درگیری کره‌شمالی گزارش می‌تواند نظامی جزیره بینجامد تلفات می‌کند آمریکایی بگذارد افزایش