برگزیده ها
نگاه مدرن اردکانیان به مقوله آب/ شاخصه مهم اردکانیان تعامل با دولت و مجلس است

مازندمجلس: رئیس فراکسیون نفت و نیروی مجلس شورای اسلامی از نگاه مدرن و غیر سنتی اردکانیان به مقوله آب سخن گفت.

مازندمجلس: رئیس فراکسیون نفت و نیروی مجلس شورای اسلامی از نگاه مدرن و غیر سنتی اردکانیان به مقوله آب سخن گفت.

 علی کاظمی بابا حیدری، رئیس فراکسیون نفت و نیروی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا،‌ با بیان این مطلب که دکتر "رضا اردکانیان" با توجه به مسئولیت هایی که در بخش آب سازمان یونسکو داشته و به همین سبب با مناطق مختلفی از جهان که با مشکل کمبود آب مواجه بودند آشنایی دارد و تجربه مدیریتی وی در این بخش از مناسب بودن وی برای تصدی پست وزارت نیرو خبر می‌دهد، افزود: همانطوری که از برنامه های وی مشهود است و نظر نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نیز بر آن استوار است،  نگاه مدرن و غیر سنتی اردکانیان به مقوله آب و مدیریت وی در بخش آب کشور بر پایه منابع و ذخایر آبی موجود می تواند به چالش کم آبی پایان دهد.

وی با اشاره به این مطلب که استان چهار محال و بختیاری سرچشمه سه رود بزرگ است که باید نگاهی علمی به آن داشت و از کار غیر کارشناسی در این استان پرهیز نمود تا منابع آبی کشور آسیب نبیند، گفت: امیدوارم تیم اجرایی اردکانیان در وزارت نیرو بخصوص در بخش آب که با چالش جدی مواجه است، سنجش، برآورد و پالایش مناسبی در حوضه های آبی نموده و به مقوله آب نگاه بودجه ای داشته باشد.

باباحیدری ادامه داد: متاسفانه برخی استان ها به دلیل عدم این دیدگاه و تفکر، با چالش جدی آب مواجه هستند که به عنوان نمونه استان چهار محال و بختیاری یک از این مناطق است که بسیاری از دشت های آن ممنوعه اعلام شده و سفره های زیرزمینی و ذخایر و منابع آبی آن به دلیل انجام کارهای غیر کارشناسی و حفاری و تونل های بدون برنامه موجب خشک شدن چشمه ها شده است.

وی با بیان اینکه وزارت نیرو یک وزارتخانه استراتژیک و زیربنایی در زمینه آب و برق است، اظهار داشت: وزارت نیرو به جز بخش آب دارای بخش مهم تری بنام انرژی نیز هست که بایستی انرژی های تجدید پذیر و پاک بیشتری در برنامه های تولید برق آن مورد توجه قرار گیرد.

رئیس فراکسیون نفت و نیروی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بسیاری از کشورهای اروپایی برای گرمایش و تولید برق به دنبال منابع نفت و گاز نیستند و تلاش می کنند از قدرت لایزال خورشید و باد استفاده کنند که به همین سبب ظرفیت تولید برق برخی کشورها از مرز مگاوات گذر کرده و به گیگاوات رسیده است.

وی با بیان این مطلب که انرژی های پاک به جز تولید برق می توانند در تغییر اقلیم نیز موثر باشند، اذعان داشت: اگر میزان سوخت گاز مصرفی در خودرو ها و نیروگاه ها را کاهش دهیم و به سمت انرژی‌های خورشیدی و بادی حرکت کنیم، بطور حتم کمک موثری در حفظ و نگهداری آب ایجاد شده و تبخیر آب نیز کاهش می یابد.

علی کاظمی باباحیدری از تعامل اردکانیان با دولت و مجلس شورای اسلامی به عنوان مهم ترین شاخصه وی یاد کرد و در ادامه گفت: اردکانیان در مقابل پرسش های نمایندگان، با آرامش و سعه صدر به نقطه نظرات آنها گوش داده و پاسخ مناسب و علمی را به هر یک ارائه کرده است.

وی با اشاره به اینکه اگر تعامل بین دولت، وزارتخانه و مجلس برقرار باشد باعث موفقیت هر دو طرف خواهد شد و این تعامل بین وزیر پیشنهادی نیرو و نمایندگان مجلس و دولت به خوبی مشاهده می شود گفت: به همین سبب حضور اردکانیان می تواند موفقیت های پی در پی را برای وزارت نیرو به ارمغان بیاورد.

اردکانیان شورای اسلامی وزارت فراکسیون تولید استان منابع نیروی تعامل مقوله انرژی ادامه نمایندگان مواجه برنامه بسیاری عنوان اینکه مناطق موفقیت وزارتخانه بختیاری تواند ذخایر شاخصه اشاره کاظمی کارشناسی مناسب باباحیدری