برگزیده ها
یک کارشناس: فناوری پرد شاهکار ایران در صنعت فولاد است

مازندمجلس: تهران- ایرنا- مدیر یک شرکت مهندسی معادن و فلزات گفت: فناوری پرد* شاهکاری متعلق به ایران است که توسعه آن به حمایت همه بخش ها نیاز دارد.

مازندمجلس: به گزارش سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، مدیر مهندسی شرکت مهندسی معادن و فلزات امروز (شنبه) در مراسم افتتاح ششمین همایش و نمایشگاه مهندسی مواد و متالورژی افزود: فناوری پرد بالاترین سطح دانش مهندسی طراحی پلنت احیای مستقیم در ایران است و باید مورد توجه همه جانبه قرار گیرد تا به سرنوشت فناوری «اچ.وای.ال» (HYL) که در مکزیک ایجاد شد، دچار نشود.
«عزیز طائمه» ادامه داد: اکنون سه طرح شادگان، میانه، نی ریز و یک کارخانه در چین مجهز به فناوری پرد است.
وی تصریح کرد: شرایط اقلیمی، مشخصات خوراک و منابع انرژی ایران، کاهش هزینه اولیه سرمایه گذاری، بازدهی بالاتر، بومی سازی قطعات و تجهیزات حساس، سهولت بهره برداری، کاهش هزینه بهره برداری و بهینه سازی مصارف و تعمیرات، بی نیازی به اخذ اجازه برای توسعه فناوری، تسهیل ایجاد پلنت های گسترده و ایجاد فناوری استفاده از سایر منابع گازی حاصل از زغال، از مزیت های این فناوری است.

** فناوری PERED
وجود ذخایر عظیم گازی در کشور، توسعه فرایندهایی با محور استفاده از این نعمت الهی را در چشم انداز 20 ساله کشور مورد توجه قرار داده است.
یکی از مهمترین دستاوردهای کسب شده در صنعت فولاد، بهینه سازی فرایند تولید به روش پرد است با تکیه بر اصول علمی و تجربیات متخصصان ایرانی بومی سازی شده است.
با روشن شدن مشعل های فولاد شادگان به عنوان نخستین طرح فولادی پرد کشور، گامی بلند در مسیر جدید برای تولید آهن اسفنجی کشور آغاز شد.
به گزارش ایرنا، ششمین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی مهندسی متالورژی و مواد امروز و فردا (ششم و هفتم آبان ماه) توسط انجمن مهندسی متالورژی و مواد ایران و انجمن علمی ریخته گری ایران در تهران در حال برگزاری است.
...............
* PERSIAN REDUCTION/ PERED

برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
@IRNAeco
https://t.me/irnaeco
اقتصام* 3065*1961* تنظیم: محمد ملک دار * انتشار: مریم مسعود

اقتصاد

فناوری پرد

فولاد

آهن اسفنجی

فناوری مهندسی فولاد ایجاد توسعه متالورژی استفاده PERED ایرنا اقتصادی انجمن بهینه اسفنجی تولید شادگان امروز معادن گزارش ششمین نمایشگاه هزینه منابع برداری