برگزیده ها

مازندمجلس: دبیر اجرایی کنگره بین المللی کاسپین (CSI) گفت: در تمام دنیا از هر 100 تولد، 0.8 تا یک درصد مبتلا به بیماری‌های مادرزادی قلبی هستند و این آمار در کشور ما هم یک درصد است.

مازندمجلس: بهزاد علیزاده در نشست خبری کنگره بین‌المللی کاسپین (CSI) که در بیمارستان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: تمام بیماری‌های قلبی مادرزادی به یک شدت نیستند. برخی بیماری‌ها تاثیر زیادی بر سلامت فرد ندارند و حتی تا انتهای عمر ممکن است شناسایی نشوند، اما برخی از بیماری‌های مادرزادی قلب  در لحظه به دنیا آمدن ایجاد اشکال می کنند که اگر درمان نشوند، نوزاد تا یک ماه اول زنده نخواهد بود.  
وی با بیان اینکه "در حال حاضرقبل از تولد یک نوزاد می توانیم بفهیم  دچار چه بیماری‌های مادرزادی قلبی است"، ادامه داد:تا 15 سال گذشته تعداد زیادی از نوزادانی که با بیماری‌های قلبی مادرزادی به دنیا می آمدند به یک سالگی نمی رسیدند، اما در حال حاضر درگیری ما با پدر و مادرهایی است که خود با بیماری قلبی مادرزادی به دنیا آمده‌اند و اکنون می خواهند فرزندی به دنیا بیاورند. ما درگیر نسل دوم بیماری‌های مادرزادی قلبی هستیم. 
دبیر شورای همکاری‌های علمی و بین المللی بیمارستان رضوی گفت: در حال حاضر بسیاری ازافراد که بیماری‌های مادرزادی قلبی و عروقی دارند می توانند درمان شوند و به صورت نرمال زندگی کنند.
علیزاده با اشاره به اینکه"در حال حاضر در کشور موضوع پیوند قلب مطرح است"، خاطر نشان کرد: در دانشگاه علوم پزشکی مشهد بالغ بر 35 پیوند قلب انجام شده که تعدادی از آنها کودکانی بودند که برای اولین بار پیوند قلب شده‌اند.آمار بیماری‌های مادرزای قلبی در ایران زیاد است، اما تکنولوژی‌ها و متخصص‌های خوبی در این زمینه داریم.
وی یادآور شد: موضوع بیماری‌های مادرزای قلب یک رشته منفرد نیست بلکه  بین رشته ای است. برای این که بیمار سلامت خود را به دست آورد تیم‌های مختلف باید با یکدیگر فعالیت کنند. 
دبیر اجرایی کنگره بین المللی کاسپین(CSI) در خصوصو این کنگره اظهار کرد: اولین کنگره در خصوص بیماری‌های مادرزادی قلب و بیماری‌های ساختمانی قلب به صورت مشترک بین ایران و اروپا و با همت آستان قدس رضوی، بنیاد سلامت آستان قدس،بیمارستان رضوی وانجمن‌ها وبنیادهای ایران در رشته قلب و عروق، 11 تا 13 آبان ماه در بیمارستان رضوی برگزار خواهد شد.
علیزاده ادامه داد: برگزاری 10 کارگاه آموزشی در اعمال جراحی مختلف، سخنرانی، ارتباط زنده با اتاق عمل و ... بخشی از برنامه های کنگره خوهند بود.تمام مراحل عمل 16 بیمار به صورت زنده پخش می شود. 
وی عنوان کرد: در مجموع 33 میهمان خارجی داریم که 27 نفر آنهاسخنران اصلی هستند.41 استاد ایرانی  هم در کنا آنها خواهند بود. 18 کشور دنیا در این مجموعه کنگره برنامه اجرا خواهند کرد.
 دبیر اجرایی کنگره بین المللی کاسپین(CSI) افزود: مجموعا 290 نفر در این کنگره شرکت می کنند همچنین 125 پرستار در این کنگره حضور خواهند داشت و از این فضای خوب آموزشی استفاده خواهند کرد.
بیماری‌های کنگره مادرزادی خواهند بیمارستان  دبیر المللی پیوند سلامت کاسپین علیزاده برنامه مادرزای آموزشی آستان اجرایی مختلف بیمار داریم اولین ادامه زیادی اظهار برگزار نشوند درمان اینکه نوزاد موضوع