برگزیده ها

مازندمجلس: نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: آقای رییس جمهور دغدغه شما علم و فناوری نیست اگر بود زودتر از اینها وزیر علوم را معرفی می‌کردید.

مازندمجلس: قاسم احمدی لاشکی به عنوان موافق وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی، گفت: حساسیت وزارت علوم بسیار بالاست. معتقدم این وزارتخانه در دولت قبلی و فعلی به دلیل بی‌وزیر ماندن، مظلوم واقع شده است. در دولت قبل سه وزیر به مجلس معرفی شدند ولی رای نیاوردند و با سرپرست اداره شد در این دولت نیز همین رویه ادامه یافت.
نماینده مردم نوشهر در مجلس با اشاره به ارزیابی‌های یک هفته‌ای خود در خصوص صلاحیت‌های عملی و اجرایی منصور غلامی، گفت: با بررسی‌هایی که از  هیات علمی دانشگاه همدان و جهاد دانشگاهی اصفهان و شهرکرد و تمام مراکز علمی که غلامی در آنجا مسئولیت داشته، داشته ام، از ایشان دفاع می‌کنم. ۱۵ آذر در راه است و همه وزارتخانه‌ها خود را آماده کرده‌اند تا دولت با هماهنگی، بودجه سال آینده را به مجلس ارائه دهند اما وزارت علوم به دلیل اداره شدن با سرپرست نتوانسته برنامه‌ریزی درست، اصولی و با برنامه داشته باشد. با وجودی که برادر عزیزم سیدضیاء هاشمی این مسئولیت را بر عهده دارند اما ایشان به دلیل سرپرست بودن نمی‌توانستند تصمیم‌گیری نهایی کنند.
احمدی لاشکی یادآور شد: نظرات اعضای هیات علمی دانشگاه همدان را بارها جویا شدم آنان هیچگاه نگفتند غلامی نیرویی ضعیف در انجام مسئولیت‌ها بوده است. ایشان را که ترامپ به مجلس معرفی نکرده است بلکه دکتر روحانی ایشان را به ما معرفی کرده است.
نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به حمایت برخی جریان های سیاسی و نمایندگان مجلس، گفت: فراکسیون مستقلین مجلس در جلسه صبح امروز به ایشان رای داد. شب گذشته هم مجمع اصلاح طلبان اصفهان نیز جلسه گذاشتند و تلویحا از وزارت ایشان حمایت کردند. مجمع نمایندگان استان همدان نیز که متشکل از اعتدالگرایان، اصلاح‌طلبان و اصولگرایان است نیز با ایشان موافق هستند.
وی افزود: وزارت علوم با چهار میلیون و ۵۰۰ هزار دانشجو منتظر تعیین تکلیف هستند. دکتر فرهادی از وزارتخانه دیگری به این وزارتخانه آمد اما دکتر غلامی از درون وزارتخانه معرفی شده است که سلسله مراتب سازمانی را در حوزه دانشگاهی طی کرده‌اند و به مشکلات شهرستان‌ها و استان‌ها اشرافیت دارند.


غلامی معرفی وزارتخانه همدان وزارت نمایندگان سرپرست موافق اصفهان دانشگاهی مسئولیت کرده‌اند حمایت دارند دانشگاه اداره تحقیقات لاشکی امروز نکرده احمدی ترامپ اشاره