برگزیده ها

مازندمجلس: وزیر پیشنهادی علوم گفت: خود را متعهد به قانون و اتخاذ به رویکردها و مسائل پیش رو می دانم.

مازندمجلس:  منصور غلامی صبح امروز در جلسه رای اعتماد در مجلس شورای اسلامی گفت: به عنوان معلمی کوچک از خانواده بزرگ دانشگاهی وظیفه می دانم از حسن نظر و توجه رئیس جمهور برای معرفی اینجانب برای تصدی وزارت علوم تشکر کنم و از نمایندگان که در بررسی صلاحیت اینجانب را مورد لطف قرار داده اند سپاسگذارم.
وی افزود: اگر امروز با نظر شما توفیق خدمت به نهاد علم را بیابیم در معرض آزمون دشواری قرار می گیریم که تنها عنایت خداوند و حمایت دانشگاهیان و پشتیبانی همه ارکان و قوای کشور و دولت و ملت عبور از آن را آسان کند.
وزیر پشنهادی علوم تاکید کرد: با آگاهی از سنگینی این بار مسئولیت وظیفه خود دانسته ام که اعتبار و تجربه و داشته های خود را در این مقطع حساس تاریخی در خدمت دولت و جامه دانشگاهی قرار دهم.
غلامی افزود: خود را متعهد به قانون و اتخاذ به رویکردها و مسائل پیش رو می دانم.
وی در ادامه به برنامه های خود که مستخرج از مصوبات مجلس است اشاره کرد و گفت: برای اجرای حتما کارگروه های تخصصی سازماندهی می شود. 
غلامی ارتقای کیفی آموزش، حذف رشته های ناکارآمد و راه اندازی رشته های جدید بین رشته ای متناسب با نیاز جامعه، استفاده از مراکز پژوهشی در کمک به نهادهای دیگر، ماموریت گرا کردن دانشگاه ها و مراکز آموزشی، سوق دادن تدریجی مراکز آموزشی به سمت دانشگاه های جامعه محور و کارآفرین، اهتمام ویژه به علوم انسانی و نهادینه کردن کرسی های آزاد اندیشی را از اهم برنامه های خود خواند.
وزیر پیشنهادی علوم ادامه داد: توسعه دیپلماسی علمی که از تاکیدات مقام رهبری است و توسته همکاری های علمی بین المللی به خصوص با کشورها همسایه، افزایش جذب دانشجوی خارجی در اولویت است.
وی توسعه تشکل های دانشجویی، سیاسی و صنفی و استفاده از ظرفیت آن ها در کمک به اداره دانشگها را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: رشد دانشجویان دختر فرصت مهمی به جامعه داده است و به همین خاطر نقش آفرینی زنان مستلزم توجه ویژه است.
غلامی تاکید کرد: هیچ تشکل دانشجویی به شرط رعایت قانون نباید با محدودیت فعالیت روبرو باشد. تاکید من بر محوریت قانون، تفاهم همگانی و کاستن از نگاه امنیتی به دانشگاه است.
وی از نمایندگانی که به عنوان مخالف او صحبت کردند، تشکر کرد و گفت که تذکرات آنان را در متن برنامه های خود قرار خواهد داد.
غلامی خاطرنشان کرد: اگر توفیق داشتم و رای اعتماد نمایندگان را جلب کردم در تمام برنامه به صورت تشکیل کارگروه های تخصصی حرکت وسیعی خواهم کرد.
غلامی قانون برنامه جامعه تاکید مراکز دانشگاه دانشجویی افزود ادامه توفیق تخصصی توسعه آموزشی استفاده نمایندگان کارگروه دانشگاهی محدودیت فعالیت نباید رعایت متعهد روبرو دانشجویان وظیفه عنوان اعتماد امروز اینجانب