برگزیده ها
یک پنجم برنامه برنامه اردکانیان با  احکام بالادستی تطابق ندارد

مازندمجلس: نماینده مشکین‌شهر تاکید کرد: در گزارش تطبیق برنامه‌های آقای اردکانیان ۲۱ درصد این برنامه هیچ اشاره‌ای به احکام بالادستی نشده است و یک پنجم برنامه مطابقتی ندارد.

مازندمجلس: نماینده مشکین‌شهر تاکید کرد: در گزارش تطبیق برنامه‌های آقای اردکانیان ۲۱ درصد این برنامه هیچ اشاره‌ای به احکام بالادستی نشده است و یک پنجم برنامه مطابقتی ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ولی ملکی نماینده مشکین‌شهر در جلسه بررسی برنامه صلاحیت وزیر پیشنهادی نیرو به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی نیرو اظهار داشت: اردکانیان به لحاظ علمی – تخصصی در مورد موضوع آب تخصص دارند اما بنده با برخی از برنامه‌های ایشان مخالفم و به آن نقد دارم.

وی افزود: در گزارش تطبیق برنامه‌های آقای اردکانیان ۲۱ درصد این برنامه هیچ اشاره‌ای به احکام بالادستی نشده است و یک پنجم برنامه مطابقتی ندارد.

ملکی افزود: برنامه ایشان برای الگوی کشاورزان مطابق با الگوی کشت بوده این در حالی است که بیشترین وام به الگوی کشت داده می‌شود و ۱۵ درصد کشاورزان در این بخش فعال هستند.

وی گفت: همچنین هیچ اشاره‌ای برای اسناد بالادستی در برنامه نشده و موضوع آب شیرین‌کن‌ها در مناطق محروم در نقاطی که دارای آب شور هستند وجود ندارد و گفته نشده که از چه مکانیزمی برای آن استفاده کرد.

ملکی خاطرنشان کرد:‌ همچنین در خصوص برنامه پسماند مطلبی مطرح نشده و در خصوص مدیریت منابع آب، خاک و انرژی کلیه مسائل سیاسی بوده است. این در حالی است که باید کلیه داده‌ها به سمت توسعه پایدار باشد.

وی گفت: در حال حاضر طرح‌ها بر روی زمین مانده و کارآمدی مکانیزم همبستگی اجتماعی و تعامل سازمانی تنها با داشتن شعار امکان‌پذیر نیست.

نماینده مشکین‌شهر با اشاره به اصلاح الگوی مصرف کشت، گفت: در خصوص کیفیت پایدار خدمات اقتصادی باید برنامه جامع، کمی و کیفی ارائه شود.

وی گفت: تاکید بر عدالت بین نسلی، رعایت اصول محیط‌زیست و عملیاتی کردن آن تنها یک شعار نبوده و باید دید با چه مکانیزمی می‌توان سطح مصرف آب را به حد ظرفیت اکولوژیک رساند.

ملکی با اشاره به توسعه انرژی‌های تجدید‌ناپذیر گفت: در مشکین‌شهر بیش از ۲۰ سال است که انرژی گرمایی آغاز شده اما هنوز وزارت نیرو کاری از پیش نبرده است.

وی گفت: اولویت تامین آب شرب در روستاها باید در اولویت باشد. هرچند برای ۸۹ روستا شما هزینه کرده‌اید اما هنوز اقدامی نشده و اراده‌ای برای تامین آب شرب وجود ندارد و همچنان از طریق تانکرها آب شرب به این مناطق می‌رسد.

برنامه ندارد مشکین‌شهر بالادستی اردکانیان الگوی اشاره‌ای پیشنهادی برنامه‌های گزارش احکام نماینده توسعه انرژی پایدار اشاره مکانیزمی تامین اولویت مطابقتی تطبیق تاکید موضوع افزود همچنین کشاورزان مناطق