برگزیده ها

مازندمجلس: نماینده گرمسار در موافقت با وزیر پیشنهادی نیرو تاکید کرد: یکی از دلایل رای بنده به اردکانیان اجماع مثبت درباره او بین مدیران آب و برق کشور است.

مازندمجلس: غلامرضا کاتب نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی که در جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی نیرو به عنوان موافق سخن می‌گفت، اظهار داشت: یکی از بزرگترین چالش‌های کشور آب است و این نگرانی در شرق و غرب و شمال و جنوب کشور دیده می‌شود.
وی افزود: در راستای احکام ماده ۳۵ برنامه ششم توسعه مقابله با بحران کم آبی و توسعه آبیاری نوین مباحثی مطرح شده اما چه کسی می‌تواند این مدیریت را انجام دهد. باید گفت که اردکانیان یکی از متخصصین و صاحبنظران در سطح کشور و بین الملل است.
کاتب خاطرنشان کرد: او از افرادی است که توانسته در حوزه آب اطلاعات جامعی به دست آورد.
وی با اشاره به موارد مخالفت نوری نماینده مردم شوش با وزیر پیشنهادی نیرو تصریح کرد: با توجه به دغدغه ایشان در رابطه با استان خوزستان پیشنهاد بنده به آقای اردکانیان این است که پس از انتخاب، اولین سفرشان را به خوزستان داشته باشند تا دغدغه‌ها مرتفع شود.
این نماینده مجلس با اشاره به مورد دیگر مخالفت نوری با وزیر پیشنهادی نیرو درباره آب شیرین‌کن‌ها اظهار داشت: در صفحه ۱۵ برنامه‌های وزیر پیشنهادی نیرو تنوع‌بخشی به سامانه‌های توزیع و تولید آب شرب و بهره‌گیری از آب‌های غیرمتعارف آمده است همچنین به ۲۰۰ میلیون مترمکعب استفاده از آب‌های غیرمتعارف اشاره شده است.
وی همچنین به اظهارات نوری مبنی بر عدم انطباق برنامه‌های اردکانیان با اسنادبالادستی اشاره و اظهار داشت: در صفحه ۱۴ برنامه ایشان عملیاتی کردن اسناد بالادستی از جمله راهبرد بلندمدت توسعه منابع آب کشور، توسعه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در آب و پساب دیده شده است.
کاتب در ادامه با اشاره به اینکه یکی از دلایل رای بنده به اردکانیان اجماع مثبت درباره او بین مدیران آب و برق کشور است، خاطرنشان کرد: از وزرای دولت‌های گذشته تا مدیران آب و برق کنونی همگی اذعان دارند که اردکانیان از جمله چهره‌های متخصص، با تجربه و آگاه به مباحث داخل و خارج از کشور است که در راهبرد اجرایی برنامه‌ها موثر خواهد بود و می‌تواند در عملکرد ایشان مثبت باشد.
وی با اشاره به دیگر دغدغه مطرح شده از سوی مخالفین وزیر پیشنهادی مبنی بر افزایش قیمت آب و برق و گاز توضیح داد: بنده روز گذشته با اردکانیان مذاکره کردم در برنامه ششم ماده ۳۵ اجازه داده شده که ارتقای عدالت اجتماعی و هدفمندی یارانه‌ها با ملاحظات اجتماعی اقتصادی انجام شود و یقینا افزایش قیمت حامل‌های انرژی در راستای سیاست‌های اقتصاد کلان دولت است بنابراین مشکل مرتفع خواهد شد.
این نماینده مجلس از همکاران خود خواست که به اردکانیان رای مثبت بدهد.

اردکانیان اشاره پیشنهادی توسعه نماینده درباره اظهار مدیران برنامه همچنین آب‌های غیرمتعارف گذشته اجتماعی افزایش برنامه‌های راهبرد خاطرنشان راستای دارند اجماع می‌تواند مخالفت خوزستان دغدغه مرتفع