برگزیده ها
اردکانیان به زیر و بم مسائل آب مسلط است/تامین آب شرب جزو اولویت‌های حقوق شهروندی و نظام است

مازندمجلس: نماینده موافق اردکانیان گفت: وزارت نیرو یک وزارت خانه کلیدی است؛ اینکه چه کسی با چه اندیشه ای این وزارت را می پذیرد حائز اهمیت است. خوشبختانه فردی معرفی شده که مسلط به زیر و بم مسائل آب است؛ چون هم دارای تحصیلات مرتبط است، هم سابقه طولانی در مدیریت آب از جمله به عنوان معاونت آب در وزارت خانه را دارد.

مازندمجلس: نماینده موافق اردکانیان گفت: وزارت نیرو یک وزارت خانه کلیدی است؛ اینکه چه کسی با چه اندیشه ای این وزارت را می پذیرد حائز اهمیت است. خوشبختانه فردی معرفی شده که مسلط به زیر و بم مسائل آب است؛ چون هم دارای تحصیلات مرتبط است، هم سابقه طولانی در مدیریت آب از جمله به عنوان معاونت آب در وزارت خانه را دارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، عبدالرضا رضیان به عنوان نماینده موافق وزیر پیشنهادی نیرو گفت: بی‌شک آب و برق با بالا رفتن استانداردهای زندگی روز به روز بر میزان تقاضایشان اضافه می‌شود، لذا تامین این دو عنصر حیاتی با دشواری همراه است. بدون تردید یکی از ابر چالش‌های کشور موضوع آب است که با بروز خشکسالی‌های پی در پی بیش از پیش اهمیت داشته است. آب به همراه محیط‌زیست به عنوان چالش‌های خاص محیط زیست مطرح شده و چه در کشاورزی چه زیر ساخت‌ها شرایط نا‌مناسبی دارد.

وی گفت: وزارت نیرو یک وزارت خانه کلیدی است؛ اینکه چه کسی با چه اندیشه‌ای این وزارت را می‌پذیرد حائز اهمیت است. خوشبختانه فردی معرفی شده که مسلط به زیر و بم مسائل آب است؛ چون هم دارای تحصیلات مرتبط است، هم سابقه طولانی در مدیریت آب از جمله به عنوان معاونت آب در وزارت خانه را دارد.

رضیان با تاکید بر اینکه این برادر (اردکانیان) در حوزه انرژی تجربه خوبی دارد، گفت: خوشبختانه مسئولیت ایشان به عنوان قائم مقام امور اقتصادی وزارت نیرو و سوابق تحقیقاتی ایشان در زمینه انرژی، تسلط در این حوزه را برای ایشان افزایش داده است.

وی گفت: دارا بودن تحصیلات مرتبط با آب و داشتن سوابق علمی و اجرایی درخشان، دارایی کرسی بین المللی فرهنگستان آب و محیط زیست سازمان ملل و دارا بودن یک صد اثر چاپ شده از ایشان چهره‌ای علمی و اجرایی و جامع نگر در سطح بین الملل ساخته است.

وی با تاکید بر اینکه اردکانیان مدیر موثری بوده گفت: ایشان به عنوان قائم مقام ارشد سازمان ملل نقش مهمی در پیاده نمودن اهداف توسعه ای  داشته. او با دعوت سازمان ملل مدیر انستیتو این سازمان در امر آب و خاک و پسماند است.

رضیان خاطر شان کرد: برنامه جامع ایشان مهم است. ایشان ضمن شناخت جامع از وزارت نیرو اهداف را مشخص کرده و برنامه های خود را ارائه کرده است. به هم پیوستگی در ارائه برنامه ها تنها از فردی آگاه مثل او ساخته است.

 وی با تاکید بر اینکه راهکارها به خوبی در برنامه ایشان مطرح شده است،  گفت: مفاهمه در امر آب و استقرار حکمرانی خوب از طریق مدیریت بهم پیوسته مدیریت آب و صیانت از  ذخایر آب با تمرکز بر جبران تراز منفی آب های زیر زمینی و بهبود فضای کسب و کار و فرهنگ سازی و اصلاح الگوی مصرف و افزایش راندمان و بهینه سازی شبکه های انتقال و افزایش ظرفیت تولید برق تجدید پذیر و پیش گیری از آلودگی منابع آب و بازنگری در طرح ها و حمایت از سرمایه گذاری داخلی و خارجی و افزایش سهم بخش خصوصی و توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی از جمله این موارد است.

رضیان گفت: با توجه به شرایط حساس آب و برق و نیاز با اتخاذ تصمیمات سخت برای تصدی وزارت نیرو داریم. با شناختی که از ایشان داریم این ویژگی در او محسوس است. با توجه به بحران آب به متخصص و صاحب نظر نیاز داریم که به دانش روز مجهر باشد .

وی گفت: برای گذر از شرایط کنونی به کسی نیاز داریم که هم توان حمایت از بدنه کارشناسی هم از بخش خصوصی هم دولتی را داشته باشد ؛ اغلب نهادها ی بخش خصوصی صنعت آب و برق و اساتید دانشگاه از ایشان حمایت کردند. با توجه به اوضاع نا بسامان کشور احتیاج به فردی در وزارت خانه نیرو داریم که توان لازم جهت جذب سرمایه خارجی را داشته باشد؛ خوشبختانه اردکانیان از این ویژگی برخوردار است .

رضیان در واکنش به اظهار نظر یکی از مخالفان وزیر پیشنهادی درباره آب شیرین کن ها گفت: از اروند تا گواتر ۱۰۰ کیلومتر مطالعاتی صورت گرفته است که ۶۳ نقطه آن آب شیرین کن هست. سیاست اردکانیان نمک زدایی و انتقال آب است. تنوع بخشی و سامان دهی تولید و توزیع آب شرب و بهره گیری از آب های غیر متعارف و عملیاتی کردن اسناد بالا دستی از برنامه های ایشان است.

رضیان تاکید کرد: در حال حاضر در شمال کشور ۷ میلیارد مترمکعب آب در حال هدر رفتن است؛ تا زمانی که این آب ها مهار نشود بحث آب شیرین کن توجیه اقتصادی ندارد .

وی با بیان اینکه از دیگر نکات مهم برنامه‌های اردکانیان توجه به تامین آب شرب شهرهاست گفت: افزایش یک میلیارد و دویست میلیون متر مکعب در بحث آب رسانی در نظر گفته شده است؛ از آنجایی که وابستگی آب شرب اغلب کشور به ما به آب زیرزمینی است این منابع با کمبود مواجه است . تعدادی از روستاها با مشکل تامین آب پایدار از نعمت آب شرب کم بهره اند؛ لذا تامین آب شرب جزو اولویت‌های حقوق شهروندی و نظام است و جزو اولویت های دکتر اردکانیان است .

 رضیان گفت: افزایش سالانه ۱۰۰۰ مگاوات ظرفیت برق تجدید پذیر و ارتقای متوسط راندمان حرارتی کشور به حداقل ۴۰ درصد و موارد دیگر از برنامه های ایشان است. باتوجه به اینکه خدمات آب و برق ۲۴ ساعته است و وضعیت خوبی نداریم اگر بخواهیم بی وزیر باشیم به صلاح کشور نیست استدعا میکنم ایشان را با رای بالا همراهی کنند

 

وزارت اردکانیان اینکه رضیان عنوان افزایش برنامه داریم تامین خوشبختانه مدیریت تاکید شرایط حمایت خصوصی مسائل پیشنهادی مرتبط شیرین اهمیت تحصیلات تولید ظرفیت راندمان ارائه تجدید انتقال خارجی ویژگی میلیارد موارد خدمات سرمایه منابع ساخته موافق نماینده معاونت طولانی سابقه کلیدی معرفی دارای همراه چالش‌های اولویت‌های اجرایی اهداف سوابق اقتصادی شهروندی انرژی توسعه