برگزیده ها
چاپخانه‌داران خراسان رضوی و بانک ملی تفاهم‌نامه امضا کردند
مازندمجلس:  علی مغانی در گفتگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اعلام این خبر افزود: صبح امروز تفاهم‌نامه‌ای با اداره امور شعب استان خراسان رضوی بانک ملی امضا شد که بر اساس آن اعضای اتحادیه می‌توانند برای دریافت وام و تسهیلات با سود 12 تا 18 درصدی به شعب این بانک مراجعه کنند.

وی ادامه داد: از این پس چاپخانه‌داران، لیتوگرافان و صحافان عضو اتحادیه می‌توانند برای ساخت واحد صنفی خود در شهرک چاپ مشهد یا نوسازی ناوگان صنعت چاپ مجموعه خود از این تسهیلات مالی استفاده کنند.

مغانی با بیان اینکه اعطای این وام فقط با معرفی اتحادیه امکان‌پذیر است، گفت: مبلغ این وام‌های حمایتی به تناسب نیاز مشتری، نحوه استفاده، گردش مالی و ظرفیت و توانایی هر واحد صنفی تعیین می‌شود و شرایط بازپرداخت نیز بر اساس همین موضوعات پیش بینی مي‌شود.

وی با اشاره به فعالیت شهرک چاپ و نشر استان خراسان رضوی در شهرک صنعتی توس مشهد، عنوان کرد: اکنون 10 واحد صنفی چاپی در این شهرک مشغول فعالیت هستند و از آنجایی که 160 قطعه زمین برای دیگر اعضای اتحادیه در نظر گرفته شده است، این تسهیلات اعتباری می‌تواند کمکی برای ورود چاپخانه‌داران به این شهرک باشد.

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران استان خراسان رضوی همچنین درباره ضرورت نوسازی دستگاه‌ها و ماشین‌آلات صنعت چاپ، یادآور شد: اگرچه در سال‌های اخیر ماشین‌آلات به روز و مدرن به چرخه صنعت چاپ افزوده شده است اما بخش زیادی از فعالان این حوزه هنوز از مشکلات سخت‌افزاری موجود رنج می‌برند و امیدواریم با امضای این تفاهم‌نامه، رونقی در این صنعت به وجود آید.

مغانی تاکید کرد: صنعت چاپ، صنعت به روزی در جهان است که ظرفیت‌های بسیاری در خود دارد، در این میان اتحادیه چاپخانه‌داران خراسان رضوی به عنوان یک تشکل صنفی در تلاش است زمینه‌ای ایجاد کند که اعضای اتحادیه بتوانند در فضایی مدرن و به روز به مشتریان و فعالان حوزه نشر خدمات ارائه دهد.

اتحادیه چاپخانه داران استان خراسان رضوی از سال 1352 فعالیت خود را آغاز کرده و اکنون 460 واحد صنفی شامل لیتوگراف، چاپخانه‌دار و صحاف در این تشکل صنفی عضویت دارند.
اتحادیه خراسان چاپخانه‌داران استان فعالیت تسهیلات اعضای مغانی فعالان اکنون ماشین‌آلات عنوان می‌توانند تفاهم‌نامه نوسازی استفاده