برگزیده ها
روسیه تردد شناورهای ایرانی در خزر را تسهیل کند

مازندمجلس: وزیر راه و شهرسازی در دیدار با وزیر حمل و نقل روسیه بر فعال‌سازی کریدور شمال- جنوب در نواحی شرقی و غربی دریای خزر و تسهیل صدور مجوز تردد کشتی های ایرانی در آب های روسیه تأکید کرد.

مازندمجلس:به گزارش مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی در جریان سفر خود به روسیه با وزیر حمل ونقل این کشور دیدار و پیرامون گسترش همکاری‌های دوجانبه به مذاکره و تبادل نظر پرداخت.

در این دیدار آخوندی ضمن رضایت بخش خواندن روابط ۲ کشور در حوزه همکاری‌های حمل و نقل به ویژه استفاده از ظرفیت‌های زیرساختی، بر فعال کردن کریدور شمال ـ جنوب به ویژه در شرق و غرب دریای خزر تاکید کرد.

وی ایجاد تأسیسات لجستیکی در کشور با توجه به ظرفیت‌های زیرساختی را حائز اهمیت دانست و پیشنهاد داد: برای این منظور می‌توان کنفرانسی را با حضور کشورهای ایران، هند و روسیه جهت فراهم کردن فضایی برای بخش‌های خصوصی سه کشور جهت تبادل نظر برگزار کرد.

آخوندی همکاری ۲ کشور در زمینه راه‌آهن را نیز مثبت و رو به رشد ارزیابی کرد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین از طرف روسی درخواست کرد تا اقدامات لازم برای تسهیل امور مربوط به صدور مجوزهای کشتیرانی، تردد کشتی‌های ایرانی در بندر آستاراخان و تشریفات گمرکی را فراهم آورد.

در این دیدار ماکسیم سوکولوف وزیر حمل و نقل روسیه فعال‌سازی کریدور شمال ـ جنوب را به ویژه با رشد فزاینده تبادلات کالا میان روسیه و هند برای روسیه حائز اهمیت برشمرد و از پیشنهاد طرف ایران مبنی بر برگزاری کنفرانس جهت فعال‌سازی کریدور مذکور استقبال کرد.

وی همچنین ساخت راه‌آهن رشت ـ آستارا را در فعال کردن بیشتر کریدور شمال ـ جنوب بسیار پراهمیت خواند و از هر پیشنهادی در این زمنیه استقبال کرد.

وزیر حمل و نقل روسیه عنوان داشت: این کشور در زمینه ایجاد مراکز لجستیکی تجارب ارزشمندی دارد و نسبت به احداث چنین مراکزی استقبال می‌کند.

روسیه آخوندی کریدور دیدار استقبال فراهم پیشنهاد زمینه راه‌آهن فعال‌سازی همچنین اهمیت ایجاد همکاری‌های شهرسازی تسهیل تبادل ظرفیت‌های ایرانی زیرساختی لجستیکی