برگزیده ها
اگر بدنه وزارتخانه‌ای فردی را نپذیرد با سیریش هم نمی‌توان او را چسباند/ اردکانیان یک شخصیت ملی است

مازندمجلس: نماینده تهران تاکید کرد: اردکانیان از ۳۵ سال پیش در وزارت نیرو مشغول بوده و اگر بدنه وزارتخانه‌ای وزیری را نپذیرد با سیریش هم نمی‌توان آن را چسباند.

مازندمجلس: نماینده تهران تاکید کرد: اردکانیان از ۳۵ سال پیش در وزارت نیرو مشغول بوده و اگر بدنه وزارتخانه‌ای وزیری را نپذیرد با سیریش هم نمی‌توان آن را چسباند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالرضا هاشم‌زائی نماینده تهران در جلسه بررسی صلاحیت وزیر نیرو به عنوان نماینده موافق اظهار داشت: با شناختی که از آقای اردکانیان دارم لازم است از آقای رئیس‌جمهور تشکر کنم که سرانجام وزیری را معرفی کردند که بتوانیم از ایشان حمایت کنیم.

وی گفت: دوستان مخالف به برنامه‌های وزیر پیشنهادی مخالفتی نداشتند و تنها یک سری از فعالیت‌های گذشته زیر سوال رفت. دوستان مخالف، به همین دلایلی که شما مخالفت کردید باید آقای اردکانیان وزیر نیرو شود زیرا ایشان یک شخصیت ملی است و محصور در جغرافیا نیست ما شخصیت ملی در کشور کم داشتیم و اکثر شخصیت‌ها در پذیرش مسئولیت‌ها اکثرا منطقه‌ای فکر می‌کردند و به همین دلیل امروز با چالش مواجه شدیم.

هاشم‌زایی افزود: آقای اردکانیان تصمیمات ملی اتخاذ می‌کنند و ایشان در وزارت نیرو در دو بخش آب و برق مسئولیت داشتند.

وی با اشاره به چاه‌های بدون پروانه گفت: بنده سه سال معاون سیاسی امنیتی استان خراسان بودم و زمانی که می‌خواستم چاه بدون پروانه‌ای را دنبال کنم افراد پرچم به دست از کار افرادی که چاه‌های بدون پروانه داشتند حمایت می‌کردند و امروز شاهد این وضعیت در کشور هستیم.

نماینده تهران گفت: بنده از پیش از انقلاب در وزارت نیرو به عنوان مهندس نیروگاه برق فعالیت داشتم ما در وزارت نیرو بیشترین نیروی انسانی متعهد و متخصص را داریم اما باید تاکنون چند وزیر از ابتدا تا انتها در وزارت نیرو کار کرده‌اند. آقای اردکانیان از ۳۵ سال پیش در این وزارتخانه مشغول بودند و اگر بدنه وزارتخانه‌ای وزیری را نپذیرد با سیریش هم نمی‌توان آن را چسباند.

هاشم‌زائی ادامه داد: برداشت بی‌رویه آب‌های زیرزمینی کشور را به جایی رسانده که امروز همه باید کمک کنند تا مشکلات حل شود.

وی ادامه داد: در بخش انرژی باید با شبکه برق اکثر نیروگاه‌های ما راندمان پایینی دارند و اگر تنها ۲ درصد این راندمان اصلاح شود مانند آن است که ۱۰ نیروگاه زدیم.

هاشم‌زایی با تاکید بر اصلاح راندمان نیروگاه‌های حرارتی سیکل حرارتی و آبی و گازی تصریح کرد: ما تنها ۴ هزار مگاوات برق تجدیدپذیر در کشور داریم این در حالی است که اکثر کشور می‌تواند از انرژی آفتابی بهره گیرد و باید از انرژی‌های تجدیدپذیر بیشتر استفاده کنیم.

اردکانیان وزارت نماینده تهران وزیری هاشم‌زائی راندمان امروز شخصیت نپذیرد وزارتخانه‌ای نمی‌توان سیریش چسباند ادامه نیروگاه انرژی داریم حرارتی تجدیدپذیر پروانه اصلاح نیروگاه‌های حمایت عنوان مشغول تاکید پیشنهادی دوستان مخالف داشتند هاشم‌زایی می‌کردند چاه‌های