برگزیده ها
مازندمجلس:?ه گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) نشست خبری سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بعدازظهر امروز یکشنبه (7 آبانماه) در 23امین دوره نمایشگاه مطبوعات برگزار شد.
 
صالحی درباره لزوم توجه به امکانات فرهنگی در شهرستان‌ها گفت: برخی از شهرستان‌ها از حداقل امکانات فرهنگی برخوردار هستند درحالی‌که از نظر مالی و نیروی انسانی در مقام مرجعیت و متولی قرار دارند به نظر می‌رسد که نگاه رسانه و تاثیر عملکرد در ارتقای منابع آموزشی و بهداشتی می‌تواند در زمینه ارتقای جایگاه ادارات کل ارشاد استان‌ها نیز موثر باشد.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به رویکرد وزارتخانه متبوع خود ادامه داد: رویکرد من در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استانی و شهرستانی است با تاکید بر اینکه «ایران تهران نیست». رسانه‌ها می‌توانند مجرای طرح دغدغه‌های فرهنگی استان‌ها باشند و می‌توانند به کمک بیایند تا برنامه‌ریزان را برای بهبود فضای مخروب فرهنگی متقاعد کنند.
 
به‌گفته این مقام مسئول شاخص توسعه اجتماعی فرهنگسرا، مراکز تئاتر و کتابخانه‌ها هستند و به‌اندازه بیمارستان و مراکز بهداشتی و آموزشی برای شهرستان‌ها اهمیت دارند.
 
این وزیر کابینه دولت تدبیر و امید افزود: اگر بتوانیم باور را تغییر دهیم اتفاق بزرگی روی خواهد داد. اگر در شهرستان مدرسه نباشد فریادها بلند می‌شود بنابراین باید صدای خلاقان شهرستانی را که در نبود سینما و سالن‌های تئاتر صدایشان بلند است را به‌گوش برسانیم و مدیران برنامه‌ریز باید بیش از پیش به صداهای خاموش توجه کنند.
 
صالحی درباره انتخابات شورای سیاستگذاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در بخش دیگری از این نشست گفت: پس از پایان سی‌امین نمایشگاه کتاب تهران به‌دنبال این بودیم که شورا برای اجرای نمایشگاه بعدی تشکیل شود گفت‌وگوهایی نیز دراین‌باره انجام شد که البته شرایط نقل‌و انتقال به نتایج انتخابات بستگی داشت علاوه بر این شرایط من نیز نامشخص بود و موجب شد تا گفت‌وگوها به تأخیر بیفتد. نمایندگان این شورا به تازگی معرفی شدند و با معرفی معاون فرهنگی سیاستگذاری این دوره از نمایشگاه به‌زودی تعیین خواهد شد.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به پرسشی درباره افزایش هزینه‌های اجاره غرفه در نمایشگاه استانی افزود: نگاه کلی این است که از هزینه‌های حضور در نمایشگاه استانی استفاده کنیم. البته پیش از این گاهی اداره این نمایشگاه‌ها به بخش خصوصی واگذار شده است.
 
پیش از پاسخ وزیر به پرسش خبرنگاران، انتظامی؛ معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بیست‌وسومین امین نمایشگاه مطبوعات با حضور نزدیک به هزار رسانه در قالب 600 غرفه در مصلی تهران در حال برگزاری است. پیش از آغاز نمایشگاه جانمایی غرفه‌ها همانند سال گذشته به‌صورت الکترونیکی انجام شد. علاوه‌بر این شاخص‌های انتخاب غرفه‌های برتر نیز به اطلاع رسانه‌ها رسیده بود.
 
این مقام مسئول در ادامه به برگزاری پنجمین دوره جایزه فرهنگستان زبان و ادب فارسی به رسانه‌های برتر در زمینه حفظ زبان فارسی در آیین اختتامیه بیست‌وسومین نمایشگاه مطبوعات اشاره کرد.
 
انتظامی همچنین از برگزاری 300 نشست تخصصی در تالارهای گفت‌وگو و غرفه‌های این نمایشگاه خبر داد و گفت: تا پایان این دوره از نمایشگاه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از بخش‌های ده‌گانه نمایشگاه بازدید خواهد کرد.
نمایشگاه ارشاد فرهنگ اسلامی فرهنگی تهران برگزاری شهرستان‌ها استانی درباره مطبوعات رسانه‌ها انتخابات سیاستگذاری تئاتر مراکز پایان افزود هزینه‌های بیست‌وسومین غرفه‌های فارسی مسئول معاون شرایط معرفی البته رویکرد رسانه ارتقای آموزشی دارند امکانات باشند  صالحی بهداشتی زمینه وزارت شهرستانی ادامه اشاره استان‌ها  وزیر می‌توانند