برگزیده ها
ادامه موضوع سپنتا نیکنام، مجلس را از حیز انتفاع ساقط می‌کند

مازندمجلس: نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از هیات رییسه مجلس خواست که به موضوع سپنتا نیکنام ورود کرده و آن را حل کنند.

مازندمجلس: نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از هیات رییسه مجلس خواست که به موضوع سپنتا نیکنام ورود کرده و آن را حل کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، مصطفی کواکبیان در جریان نشست علنی نوبت بعدازظهر امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری با اشاره به موضوع سپنتا نیکنام با استناد به اصل ۷۱ قانون اساسی گفت: این اصل قانون اساسی صراحتاً می‌گوید که مجلس می‌تواند در عموم مسائل قانون‌گذاری کند.

وی افزود: همچنین بند ۱۱ ماده ۲۴ نیز می‌گوید رییس و هیات رییسه باید شان مجلس را رعایت کند. البته از اظهارنظر شما درباره آقای سپنتا نیکنام تشکر می‌کنم اما بحثم این است که یک هموطن زرتشتی سه‌ماه است، اجازه پیدا نمی‌کند به جلسات شورای شهر برود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خطاب به لاریجانی اظهار داشت: خواهش می‌کنم که شما این موضوع را به‌ شکلی با دوستان در شورای نگهبان که در جای خود، نظر فقهی و حقوقی دارند، مطرح کنید که موضوع را از کانال مجلس بگذرانند که مجلس هم تفسیر کند و به مجمع تشخیص مصلحت نظام برود وگرنه ادامه موضوع به این شکل، مجلس را از حیز انتفاع ساقط می‌کند.

علی لاریجانی در پاسخ به این تذکر تصریح کرد: راه این کار همین است و شورای نگهبان در این موضوع مرجع است و باید درباره قوانین مجلس نظر دهد که در اصل چهارم قانون اساسی هم مطرح شده است.

رییس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: این مسئله باید از طریق خودش مورد رسیدگی قرار گیرد و حیطه و حوزه آن مشخص شود؛ چراکه یک بحث علمی است و ما هم در حال پیگیری آن هستیم.

موضوع شورای نیکنام سپنتا اساسی قانون اسلامی درباره می‌کنم لاریجانی نگهبان می‌گوید تذکری کواکبیان ادامه رییسه انتفاع می‌کند