برگزیده ها

مازندمجلس: آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید مساله فقر و گرانی را از دردناک‌ترین مسائل روز دانسته و گفت: فقر، مساله دردناکی است و به اغلب مسئولان گفتیم اقتصاد اسلامی با سفارش و موعظه حاصل نمی‌شود.

مازندمجلس: آیت‌الله جوادی آملی، روز یکشنبه در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: کشوری که مال دارد، ایستاده است؛ چون طبق آیه سوره مبارکه نساء، مال، عامل قیام یک ملت است؛ کسی که دست و جیبش خالی باشد، قدرت قیام ندارد و ستون فقراتش شکسته است.
وی ادامه داد: سال، سال تولید و اشتغال است؛ اما با وام و سودهای چند درصدی که ربا باشد نمی توان شهر را آباد و جامعه را اداره کرد. آیت الله جوادی آملی اظهار داشت:ما درباره آمریکا با اینکه به این باور رسیده ایم که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، اما وقتی بگوید گزینه نظامی روی میز من است عده‌ای روی آن حساب می‌کنند،این در حالی است که خداوند در قرآن صریحاً می فرمایدگزینه نظامی، روی میزِ قرآن من است، بانک‌های ربوی با من می‌جنگند، اما ما باور نکردیم. اینکه روایت نیست؛ این صریح آیه قرآن است. این کشور همه چیز دارد و بانک‌ها باید وارد قرض‌الحسنه بشوند. 
این مرجع تقلید گفت: حضرت امیر(ع) فرمودند: اگر یک سنگ غصبی در خانه ای کار گذاشته است، صاحب سنگ حق دارد این سنگ را بردارد ولو اینکه دیوار خراب شود، این دین ماست؛ اسلام می‌گوید دیواری محترم است که با سنگ حلال ساخته شود. 
آیت الله جوادی آملی افزود: این بیان به ما می‌فهماند اگر ما یک شورای 10نفره داشته باشیم که یک نفر آدم ناسالم در آن باشد این همان سنگ غصبی است که شورا را بهم می‌زند ما باید حواسمان جمع باشد. وی ادامه داد: با آبرویمان بازی نکنیم؛ هیچ چیزی در دستگاه خدا ممکن نیست که انسان با آن بازی کند مگر اینکه باعث آبروریزی او شود. 
آیت الله جوادی آملی خاطرنشان کرد: باید صد درصد طیب و طاهر وارد بیت‌المال و از آن خارج شویم. دست درازی به بیت‌المال، اولین کاری که می‌کند آن است که باعث آبروریزی انسان می شود و ما باید آبروی خودمان را حفظ کنیم، چیزی را که نمی‌دانیم وارد نشویم و به اندازه کار و قدرت و عُرضه‌مان وارد شویم. به ما گفتند هر کاری که می‌خواهید بکنید اول خروجی کار را ببینید و سرمایه‌ای که در دست دارید. 
جوادی اینکه انسان آبروریزی بیت‌المال نظامی آمریکا شورای خاطرنشان ادامه