برگزیده ها
جعفرزاده:به جهانگیری گفتم اگر تحت فشارید رای ندهیم /روحانی هرچه کوپن در مجلس داشت مصرف کرد

مازندمجلس: سیاست > مجلس - عضو فراکسیون مستقلین مجلس گفت:اگر این رای گیری قبل از ظهر بود وزیر علوم رای نمی آورد اما در زمان ناهار دیدم نمایندگان می گفتند این آخرین حمایت را هم از دولت می کنیم

مازندمجلس:غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم رشت ونائب رئیس فراکسیون مستقلین در گفت و گو با خبرآنلاین به تشریح رای امروز مجلس بهوزیر علوم پرداخت. او گفت: وقتی یک وزیری معرفی می شود روز اول برداشت ها و نظراتمتفاوتی درمورد او شکل می گیرد اما به مرور زمان این نظرها تغییر می کند.

جعفرزاده ادامه داد: درباب اینکه چرا غلامی باوجود مخالفتها توانست از سد مجلس عبور کند باید به چند نکته اشاره کرد اول اینکه نزدیکبه یک ماه دیگر دولت باید بودجه 97 را به مجلس بفرستد و نبود وزیر موجب خواهد شدتا بودجه این وزارتخانه مهم رها شود؛ مسئله دوم حمایت قاطع آقای روحانی از وزیرعلوم  و ضمانت هایی بود که در مورد این وزیر به نمایندگان داد؛ به گونه ای که  توانست نظر وکلای ملت  را برگرداند.

او افزود: دلیل سوم و شاید مهمتر از همه این بودکه قطعا گزینه بعد از غلامی، گزینه ای  قویتر نخواهد بود لذا همه عوامل موجب شد تا هر دو وزیر راهی وزارتخانه شوند هرچنداختلاف 45 رای کم نیست و نمی توان گفت رای 180 برای یک وزیر رای قابل قبولی خواهدبود.

جعفرزاده در پاسخ به این سوال که با توجه به  تجربه کابینه که گفته بودید ما رای بالا دادیماما اگر همین امروز استیضاحی کلید بخورد وزیرش خواهد افتاد چقدر این تضمین‌ها موثراست گفت: تضمین ها بسیار موثر است و هیچگاه از حافظه ها پاک نمی شود و به همینمنظور آقای غلامی باید تلاشی مضاعف داشته باشد.

نماینده مردم رشت در پاسخ به این سوال که اینرای چه پیامی را در بر داشت گفت: مجلس با این رای خود به دو وزیر باقی مانده، با دولتاتمام حجت کرد و هرچه خواست را به او داد اما دولت نیز باید توجه کند صبر مجلس  اندازه دارد.

او ادامه داد: امیدوارم آقای روحانی تلاشش رابیشتر کند؛ من این را به جد می گویم اقای روحانی هرچه کوپن داشت در مجلس مصرف کرد وکوپن دیگری ندارد و این را دولت باید قدر بداند بر این اساس  به ضرس قاطع می گویم بعد از این اتمام حجت هااولین وزیری که برای استیضاح پایش به مجلس باز شود رای عدم اعتماد خواهد گرفت ورای امروز آخرین ایثار مجلس در حق دولت بود.

جعفرزاده گفت: واقعیت آن است که امروز نمایندگانبه سختی رای دادند و اگر این رای گیری قبل از ظهر بود وزیر علوم رای نمی آورد امادر زمان ناهار دیدم نمایندگان می گفتند این آخرین حمایت را هم از دولت می کنیم.

او در پایان به مذاکره اش با جهانگیری بر سروزارت علوم اشاره کرد و گفت: شاید بد نباشد یک موضوعی را اینجا مطرح کنم و آناینکه تا دقیقه اخر من رای رای مخالف به وزیر علوم بود حتی چندین بار از طیف هایمختلف به سراغ من آمدند که به غلامی رای موافق بدهم اما قبول نکردم؛ در دقایق آخربه سراغ آقای جهانگیری رفتم؛ چون حداقل برای من نظر اقای جهانگیری بسیار اهمیتدارد؛ شخصا از آقای جهانگیری پرسیدم آیا این گزینه تحت فشارهایی که به دولت وارد شده است معرفی شدکه آقای جهانگیری این موضوع را رد کرد و گفت "حمایت کنید"؛ حتی پرسیدمآیا این حرف دلت است گفت "این حرف دلم است" که ما هم حمایت کردیم.

 

216 29

 

 

جهانگیری جعفرزاده امروز روحانی حمایت غلامی گزینه وزارتخانه بسیار بودجه نمایندگان اینکه نماینده وزیری معرفی ادامه اشاره