برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمرگفت: تاکنون ۵ هزار زائر عتبات بر اثر گرد و غبار شدید در هوا ، راهی بخش‌های درمانی جمعیت هلال احمر شدند.

مازندمجلس:

علی مرعشی در گفت و گو با خبرنگار جامعه خبرگزاری میزان، در خصوص آغاز فعالیت جمعیت هلال احمر در مسیر راهپیمایی اربعین حسینی گفت:  ۹ نقطه برای استقرار کانکس‌های هلال احمر در نجف و کربلا تعیین شده است و فعالیت ها نیز نسبت به ارائه خدمات درمانی در قالب بیمارستان‌ها  آغاز شد.


وی افزود: ارائه خدمات درمانی به زائران اربعین حسینی، در طی مسیر منتهی به کربلا و نجف، از فردا  آغاز شده و  همه کارد درمانی حاضر در عراق، فعالیت خود را شروع می کنند.

 

خاطر نشان کرد: براساس تجربیات گذشته  ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰  مراجعه به بیمارستان، چادرها، بیمارستان ها و درمانگاه ها در طی روز پیش بینی شده بود، اما در حال حاضر دفعات مراجعه زائران به مراکز درمانی به 5 هزار نفر در روز رسیده است. این دز حالی است که با  افزایش میزان گرد و غبار  در هوا، تعداد مراجعه کنندگان افزایش یافته است.


وی عنوان کرد: درصد بالایی از مراجعه کنندگان به بخش‌های درمانی جمعیت هلال احمر در کشور عراق، مربوط به   بیماری‌های تنفسی ناشی از افزایش گرد و غبار در هوا بوده است.


مرعشی اذعان داشت: بیماران تنفسی، دیابت، فشار خون و بیماری‌های خاص باید داروهای ضروری خود را به همراه داشته باشند تا در حین سفر دچار مشکل نشوند. همچنین توصیه می‌شود بیماران تنفسی نسبت به مشکلات گرد و غبار هوشمندانه عمل کرده وامکانات لازم جهت جلوگیری از تشدید بیماری خود را به همراه داشته باشند.


درمانی مراجعه تنفسی بیماران افزایش اربعین فعالیت بیمارستان زائران پیاده کنندگان باشند همراه خدمات ارائه میزان مرعشی مراکز جمعیت کربلا حسینی درمانگاه