برگزیده ها

مازندمجلس: با آغاز عملیات باز پس گیری شهر مرزی «القائم» وزیر کشور عراق تأکید کرد که احتمالا پرچم عراق طی 3 روز آینده در این شهر برافراشته خواهد شد.

مازندمجلس: شبکه خبری «الحدث» عربستان ، بعد از آغاز عملیات ارتش عراق برای بازپس گیری شهر مرزی «القائم» در نزدیکی مرزهای سوریه «قاسم الاعرجی» وزیر کشور عراق تأکید کرد که احتمالا پرچم عراق طی سه روز آینده در القائم برافراشته خواهد شد.
وی در گفتگو با شبکه خبری الحدث که وابسته به عربستان است اعلام کرد که ارتش عراق و شماری از بخش های نیروهای الحشد الشعبی در این عملیات مشارکت می کنند و دیروز اولین مرحل از باز پس گیری القائم پشت سر گذاشته شده است.
وزیر کشور عراق درباره تحولات اخیر این کشور و بازنشر نیروهای ارتش این کشور در مناطق مورد مناقشه و کرکوک گفت گه بغداد به دنبال اتخاذ اقدامات تحریمی علیه اربیل نیست. وی افزود نظامیانی که در کرکوک حضور دارند نظامیان عراقی هستند و هیچ نیروی خارجی در استان مستقر نشده بلکه نیروهای مسلح عراقی با هدف ایجاد امنیت در این استان حضور پیدا کرده اند.
وی پیشتر در نشست شورای امنیت ملی کابینه که به ریاست حیدر العبادی نخست وزیر عراق برگزار شده بود تأکید کرد که امنیت در کرکوک ایجاد شده و نیروهای امنیتی دولت مرکزی کنترل اوضاع در استان کرکوک را در دست گرفته اند و به آنها دستور داده شده تا امنیت همه شهروندان عراقی از هر قومیت و نژادی را در این استان تأمین کنند.
وزیر کشور عراق در خصوص روابط بغداد و ریاض هم به شبکه الحدث گفت که عراق امیدوار است این روابط به بغداد خیر و نیکی برساند و این مسأله می تواند بر کل منطقه تأثیر خوبی داشته باشد. وی همچنین تأکید کرد که به دلیل همکاری های امنیتی میان بغداد و ریاض گذرگاه های موجود میان دو کشور هرگز شاهد عملیات تروریستی نبوده است.
بغداد استان امنیت کرکوک نیروهای القائم عملیات الحدث عراقی تأکید امنیتی روابط احتمالا ایجاد الاعرجی عربستان