برگزیده ها

مازندمجلس: بە دنبال نشست روز یکشنبە پارلمان اقلیم کردستان عراق برای بررسی کنارە گیری مسعود بارزانی از پست ریاست اقلیم، تعدادی از طرفداران ماندن بارزانی در پست ریاست اقلیم بە صحن پارلمان یورش بردە و شماری از روزنامەنگاران را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

مازندمجلس: تصاویر دریافتی حاکی است که این افراد در حالیکه چوب و چماق در دست داشتند به روزنامه نگاران حمله و با شکستن تجهیزات تلویزیونی، آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند.
در نشست روز یکشنبه پارلمان کردستان عراق نامە کنارە گیری مسعود بارزانی از مسند ریاست اقلیم کردستان عراق کە بیش از 2 سال از موعد قانونی آن گذشتە قرائت و اختیارات عالی رتبە ترین مقام اقلیم بە 3 نهاد پارلمان ، رئیس دولت و ارگان قضایی اقلیم واگذار شد .
در حاشیە نشست پارلمان اقلیم کردستان عراق رابون معروف عضو پیشین جنبش تغییر در پارلمان کردستان عراق درگفت و گو با رسانه ها سیاست های بارزانی و حزبش را بە شکست محکوم کرد و کنارە گیری وی از قدرت را نتیجە منزوی کردن او از سوی قدرت های تصمیم گیرندە در عراق دانست.
اظهارات رابون بهانه حمله تعدادی افراد ناشناس طرفدار بارزانی بە پارلمان شد.همسو با این حملات دفاتر جنبش تغییر و اتحادیه میهنی کردستان عراق در شهر زاخو از سوی کسانی که گفته می شود حامیان بارزانی هستند، مورد حمله قرار گرفته و آتش زده شد.در پی این حملات یوسف محمد رئیس پارلمان اقلیم کردستان عراق که از سوی حزب دمکرات کردستان حضورش در اربیل ممنوع شده است با محکوم کردن این حملات ارگان های امنیتی را مسئول جان روزنامه نگاران و مخالفان بارزانی دانست .
از سوی دیگر حزب جماعت اسلامی کردستان عراق در پی تجمع عده ای در مقابل منزل شیخ علی باپیر رهبر جماعت اسلامی کردستان عراق نسبت به امکان حمله حامیان بارزانی به منزل وی ابراز نگرانی کرده و خواهان تشکیل حلقه امنیتی برای محافظت از جان رهبر حزب شدند.
دفتر آرام شیخ محمد نایب رئیس پارلمان عراق نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که نماینده سازمان ملل دراین کشور در جریان حملات شب یکشنبه به روزنامه نگاران و مراکز سیاسی قرار گرفته و از وی خواسته است با اعمال فشاربر احزاب حاکم از روزنامه نگاران حمایت کند.
شورای امنیت اقلیم کردستان عراق نیز با صدور بیانیه ای از مردم خواست امنیت شهرها را حفظ و از هرگونه حمله به دیگران خودداری کنند و اجازه ندهند به نام مردم دست به اقدامات خرابکارانه بزنند.
این شورا تاکید کرد که با مجرمان برخورد خواهند کرد.
این حملاتی در شرایطی اتفاق افتاد که مسعود بارزانی در پیامی ویدیویی از آنچه در کرکوک اتفاق افتاد (عقب نشینی پیشمرگه های عمدتا وابسته به اتحادیه میهنی در برابر پیشروی ارتش عراق برای استقرار دوباره در مناطقی که تا پیش از ظهور داعش در سال 2014 در آن مستقر بود) به عنوان خیانتی بزرگ و خنجری زهر آلود از پشت یاد کرد.
وی در این پیام ویدیویی بار دیگر از برگزاری همه پرسی اقلیم کردستان عراق اعلام حمایت کرد.احزاب مخالف از جمله جنبش تغییر ضمن اعتراض به اقدام پارلمان، انتقال اختیارات بارزانی را مغایر ادعاهای مطرح شده در مورد دموکراسی و حقوق کردها دانسته و گفتند: آنچه اتفاق است در واقع انتقال قدرت از یک بارزانی (مسعود) به یک بارزانی دیگر (نیچروان، نخست وزیر کنونی منطقه کردستان عراق) بوده است. 
کردستان بارزانی پارلمان اقلیم نگاران روزنامه حملات یکشنبه اتفاق تغییر مسعود احزاب اعلام بیانیه انتقال اسلامی حمایت افتاد جماعت امنیت ویدیویی حامیان رابون ارگان اختیارات کنارە محکوم دانست گرفته افراد میهنی اتحادیه امنیتی