برگزیده ها

مازندمجلس: وزیر کشور عراق تأکید کرد که دولت این کشور درصدد مجازات کردن منطقه کردستان نیست.

مازندمجلس:  قاسم الاعرجی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی الحدث از بغداد با اشاره به این که بغداد به دنبال به زانو درآوردن منطقه کردستان نیست بلکه از اختیارات خود استفاده کرده است، گفت: گفتگوهای بغداد با اربیل ادامه خواهد یافت و امیدواریم بر اساس قانون اساسی عراق به راه حلی سیاسی برسیم.

وی افزود: در کرکوک نیروهای خارجی حضور ندارند و تنها نیروهای امنیتی در این شهر مستقر شده‌اند. همچنین گفتگوها درباره فرودگاه‌ها و گذرگاه ابراهیم خلیل به تعویق افتاده است تا رایزنی‌های بیشتری درباره این موضوعات صورت گیرد.
وی تاکید کرد: دولت عراق هیچ نیتی برای مجازات اربیل ندارد.
الاعرجی با اشاره به این که مرحله نخست بازپس گرفتن شهر القائم از تروریست‌های تکفیری صهیونیستی داعش پایان یافته است، افزود: نیروهای ارتش به همراه شماری از نیروهای بسیج مردمی در نبرد آزاد سازی القائم حضور دارند.
وی گفت: پیش‌بینی می شود پرچم عراق تا سه روز دیگر در شهر القائم برافراشته شود.
وزیر کشور عراق درباره روابط عراق و عربستان سعودی گفت: ما انتظار داریم که روابط خوب عراق با عربستان سعودی تاثیرات خوبی برای منطقه به همراه داشته باشد.
وی بیان داشت: به دلیل هماهنگی های امنیتی که با عربستان سعودی داریم هیچ تهدید امنیتی علیه گذرگاه‌های مرزی عربستان شاهد نبودیم.
الاعرجی ادامه داد: ما بر تلاش‌های اطلاعاتی برای نابودی شبکه های پنهانی تروریست‌ها تمرکز خواهیم کرد.
وی با اشاره به همکاری‌های اطلاعاتی عراق با ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا گفت: پیش بینی می‌شود داعش به دلیل شکست‌های خود به برخی از عملیات انتقامجویانه دست بزند.
عربستان بغداد نیروهای درباره القائم سعودی الاعرجی امنیتی اشاره کردستان داریم اطلاعاتی روابط همراه مجازات ادامه اربیل منطقه افزود