برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس‌‌جمهور با استناد به اصول هشتاد و هفتم و یکصد و سی و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، وزیران نیرو و علوم را در دو حکم جداگانه منصوب کرد.

مازندمجلس: رئیس‌ جمهور با استناد به اصول هشتاد و هفتم و یکصد و سی و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، رضا اردکانیان و منصور غلامی را به ترتیب به سمت وزیر نیرو و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری منصوب کرد.
در متن حکم رئیس‌جمهور به رضا اردکانیان آمده است: با استناد به اصول هشتاد و هفتم و یکصد و سی و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و با عنایت به رأی اعتماد مورخ 7 آبان 1396مجلس شورای اسلامی، جناب‌عالی به سمت «وزیر نیرو» منصوب می‌شوید تا با به‌کارگیری همه استعداد و صلاحیت خویش و استفاده از مدیران شایسته، در پیشبرد برنامه دولت دوازدهم و اولویت‌ها و مأموریت‌های ابلاغی رییس جمهور اقدام نمایید.
همچنین در ادامه این حکم تاکید شد: امید است با اتکا به خداوند متعال، در هماهنگی با هیأت محترم وزیران و با حرکت در مسیر اعتدال و رعایت کامل «منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید» در انجام شایسته وظایف قانونی و تحقق اهداف «آزادی، امنیت، آرامش و پیشرفت» و خدمت به اسلام و ملت شریف ایران موفق باشید.
در متن حکم روحانی به منصور غلامی نیز آمده است: 
با استناد به اصول هشتاد و هفتم و یکصد و سی و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و با عنایت به رأی اعتماد مورخ 7 آبان 1396 مجلس شورای اسلامی، جناب‌عالی به سمت «وزیر علوم، تحقیقات و فناوری» منصوب می‌شوید تا با به‌کارگیری همه استعداد و صلاحیت خویش و استفاده از مدیران شایسته، در پیشبرد برنامه دولت دوازدهم و اولویت‌ها و مأموریت‌های ابلاغی رییس جمهور اقدام نمایید.
امید است با اتکا به خداوند متعال، در هماهنگی با هیأت محترم وزیران و با حرکت در مسیر اعتدال و رعایت کامل «منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید» در انجام شایسته وظایف قانونی و تحقق اهداف «آزادی، امنیت، آرامش و پیشرفت» و خدمت به اسلام و ملت شریف ایران موفق باشید.
گفتنی است روز گذشته نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی مجلس، با 180 رأی موافق به منصور غلامی و 225 رای به رضا اردکانیان به آنان برای تصدی وزارت‌های علوم و نیرو رأی اعتماد دادند.


اسلامی منصوب شایسته منصور اردکانیان غلامی اعتماد جمهور وزیران شورای جمهوری استناد هشتاد قانون اساسی اخلاقی منشور رعایت اعتدال هماهنگی محترم تدبیر متعال اهداف پیشرفت اسلام باشید خداوند آرامش قانونی آزادی امنیت وظایف برنامه به‌کارگیری استعداد صلاحیت می‌شوید جناب‌عالی تحقیقات فناوری عنایت استفاده مدیران مأموریت‌های ابلاغی اقدام اولویت‌ها دوازدهم روحانی پیشبرد نمایید