برگزیده ها
دلجویی قائم مقام وزیرکار از خانواده کارگر البرزی فوت شده در محیط کار

مازندمجلس: کرج- ایرنا - قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکشنبه شب با حضور در بین خانواده کارگر البرزی فوت شده در محیط کار، بر رعایت اصول محیط های کاری و صنعتی، به ویژه در صنعت ساختمان تاکید کرد.

مازندمجلس: به گزارش ایرنا، سید ابوالحسن فیروزآبادی یکشنبه شب در دیدار با خانواده کارگر فوت شده البرزی که بر اثر حادثه ناشی از کار جان خود را از دست داده است، ضمن دستور پیگیری سریع برقراری مستمری و دیه کارگر فوت شده، افزود: کاهش حوادث ناشی از کار از ماموریت های مهم وزارت متبوع است و تمرکز ما در این وزارتخانه بر توسعه نظام HSE در واحدهای صنعتی کشور به منظورکاهش حوادث ناشی از کار توسط خود واحدها است.
وی اضافه کرد: اجرای این برنامه ها نیز تاکنون در کشور نتایج خوبی دربر داشته است ولی با وجود تمام تدابیر اتخاذ شده، گاهی در کارگاه ها وواحدهای تولیدی و صنعتی شاهد حوادث تاسف بار ناشی از کار هستیم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز نیز با ابراز تاسف از درگذشت این کارگر البرزی، گفت: مصدومیت و یا فوت حتی یک کارگر در حوادث ناشی از کار برای ما بسیار تاثر برانگیز و ضایعه جبران ناپذیری است وباید تا جایی که امکان دارد با رعایت اصول ایمنی و حفاظتی در واحدهای صنعتی،تولیدی وساختمانی از این حوادث جلوگیری شود.
اسماعیل خلیلی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص بیمه کارگران ساختمانی در استان البرز، گفت: اقدامات خوبی در استان البرز برای ساماندهی کارگران ساختمانی با همکاری این اداره کل وتامین اجتماعی استان صورت گرفته و7 انجمن صنفی ساختمانی در البرز فعالیت می کنند.
وی اظهارداشت: با کمک سامانه های مرتبط و پیگیری این انجمن های صنفی وتشکلات کارگری استان ، کارگران ساختمانی حقیقی و واجد شرایط در البرز شناسایی و بیمه آنان برقرار و کارت هوشمند آنان صادر شد.
مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان البرز همچنین از کاهش چشمگیرحوادث ناشی از کار در سال 95 در استان با رعایت اصول ایمنی، بکارگیری مسئولین ایمنی در واحدهای تولیدی وکارگاه ها و آموزش های لازم خبر داد و خاطر نشان کرد: اداره کل تعاون، کار و رفاه استان البرز با 18 بازرس کار در واحدهای تولیدی وصنعتی فعالیت و نظارت بر اصول ایمنی وحفاظتی را انجام می دهد.
قاسم صفری کارگر ساختمانی در استان البرز درمهر ماه سال جاری در حادثه ناشی از کار دچار ضربه مغزی شد و طبق وصیت خود اعضای بدن وی به 7 نفر بیمار زندگی دوباره بخشید.
قائم مقام وزیر تعاون، کارو رفاه اجتماعی همچنین در منزل شهید معارفوند از شهدای کارگری استان البرز حضور یافته و با خانواده و فرزندان این شهید والامقام دیدار و یاد وخاطره رشادتهای این شهید جامعه کاروتولید را گرامی داشته شد.
2098/1535خبرنگار: مریم صوفی **انتشار دهنده:داریوش غفاری

اقتصاد

وزير كار

كارگر البرزي

حوادث كار

استان البرز حوادث کارگر ساختمانی تعاون ایمنی تولیدی اجتماعی واحدهای کارگران خانواده صنعتی البرزی انجمن اداره فعالیت کارگری همچنین مدیرکل پیگیری رعایت دیدار وزارت اقدامات گرفته حادثه